fredag 16 november 2012

Där fick jag så att jag teg

Igår pratade jag med min ena chef om hur stressande det är när barnen är sjuka och man måste vara borta ifrån jobbet. Jag knäckte även ur mig att nu är ju som tur är mina barn inte så mycket sjuka längre. De första två åren på jobbet var riktigt tuffa men nu är det ju mycket bättre som tur är. På kvällen pratade jag i telefon med mina föräldrar och även då sa jag att barnen förhoppningsvis har haft sin beskärda del av sjukdomar nu.


Tji fick jag! Vid halvfyra inatt vaknar både Glenn och jag av att det låter som att det står en skällande hund i trappen. Jag springer till trappen och där möts jag av en kokhet Tuva som har jättejobbigt med andningen. I med hostmedicin, inhalera henne och ut i friska luften.  Där fick jag så att jag teg!
Nu är hostan/andningen bättre men hon har fortfarande feber. Hon är jätteledsen för hon skulle ju börja på fotboll i morgon och så skulle hon sova över hos en kompis. Vi får se hur hon mår i morgon innan vi tar några beslut om hur vi ska göra.
 

 
Elliot är rejält täppt i näsan så han är också hemma idag. Dock blev han ledsen när han kom på att det är fredag och att han då skulle missa fredagsmyset på dagis med film och popcorn. Men det har vi fixat här hemma istället. Nu sitter vi i gillestugan och ser på film och äter popcorn.
 
 



5 kommentarer:

Anonym sa...

Små gullungar, hoppas dom blir friska snart. Trevlig helg. Kram Sussi

Lisa sa...

hej vännen..

tittar in här oh fredagskramas lite.. :) så tråkigt att Tuva blev så sjuk..

jo så där har jag med råkat ut för.. minns jag sa att nu äntligen sover Stina bra om nätterna och vips så hade vi toknätter igen, haha..

KRAM <3

Popprinsessan sa...

Men stackare! Fast det låter ganska mysigt med film och popcorn måste jag erkänna.. Hade gärna gjort er sällskap för jag är trött som en gnu idag efter många nätter med dåligt med sömn. R är iaf på dagis för ögonen var inte variga eller så.
Stor kram och krya på båda gullungarna!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Nej, det slår minsann aldrig fel! Känns som att det é många sjuka just nu... :( Jag mår bättre, men har rethosta...
KRAM

Caroline sa...

Ja det känns hopplöst med alla sjukdomar som snurrar runt. Var hemma tre dagar förra veckan med barnen. Känns som jag varit mer hemma än på jobbet under hösten. Hoppas det vänder snart! :)

Kram