onsdag 8 februari 2012

Vinst

För ett tag sen var jag med i en tävling hos fina Fröken M och hör och häpna jag vann! Igår kom vinsten hem och barnen blev superglada när de öppnade paketet





Ett paket med Lego Friends

Tuva brukar inte vara så intresserad utav Lego annars men igår var hon snabb med att riva upp kartongen så detta passar nog henne. Dock så hade vi inte tid att bygga ihop det igår så idag när vi kommer hem blir det Legobygge för hela slanten. 

Jag antar att jag inte var den enda som såg "Sofias änglar" i måndags. Oj som jag grät och än en gång blev jag påmind om hur bra jag har det. Att man verkligen ska ta vara på dagen och njuta av sina nära och kära.
I måndags handlade det om en trebarnsfamilj där mamman har obotlig cancer. Mamman har en blogg som jag genast letade upp och la till på Bloglovin. Vilken otroligt stark kvinna och vilken fantastisk familj! Kika gärna in till henne och följ hennes kamp emot cancern.

Ikväll ska jag njuta av sällskapet från en god vän. Fina Mia som jag tyvärr träffar alldeles för sällan. Vi ska dricka te, äta fruktsallad och prata, prata, prata! Det ska bli supermysigt!

Kram och KÄRLEK!



11 kommentarer:

Fröken M sa...

Tack vännen !!
V är fortfarande jätte risig i magen så vi får väl se hur det blir med dagis och jobb den här veckan. Jag skickar inte iväg honom förrän jag vet att han är helt okej, även om det är ganska långtråkigt att bara vara hemma.

Dock hoppas jag att han ska vara okej till helgen. Jag och C ska åka till stockholm och bo på hotll, och det vore sådär kul att lämna V hos mormor och morfar om han inte är helt frisk...

Härligt att legot kommit fram ! Jag hoppas ni får en riktigt rolig stund när ni bygger :)

Många kramar !!

Therese sa...

Åhh så skoj att ni vann, kan tro att barnen läääängtar hem i dag så de får bygga <3 Lämnar en varm kram till dig min fina, goa och omtänksamma vän!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så kul med lego! Vill också bygga ;)
Hoppas du hade en mysig kväll!
Kram kram

Linda sa...

Åh, det där legot hade jag gärna lekt med! Så gulligt! :)

Kramar

Villa Carl Larsson sa...

Grattis! Det är ju så fantastiskt roligt att vinna.

Ja Sofias Änglar är ett toppen program. Så bra och så sorgligt. Men det jag gillar allra bäst är att de faktiskt hjälper människor i nöd och det slår egentligen alla serier och program. Mer sånt!

Kram Josefin

Jannie sa...

Å vad roligt för dig!Stort grattis!
Det var du verkligen värd!(även om kanske inte just DU uppskattar legot sådär jättemycket...)
såg oxå det programmet i söndags...
fruktansvärt sorgligt.

Massa kramar

Popprinsessan sa...

Gratis! Hoppas att det blir en bra em för barnen och en trevlig kväll för dig!
Jag tror att jag ska försöka fixa en biljett till galan.. Det hade varit kul om du ville haka på!!! Jag ska försöka få till den där middagen här i Hbg innan så att man hinner träffa några bloggisar en gång innan!
Kram!

Fröken M sa...

haha... Klart - ring du !
Efter flera kvällars legobyggande med Viggo vill jag nästan kalla mig själv för lego proffs ;)

Ja, vi är nog rätt bra på att ta oss den där "egentiden" på tu man hand, men så är vi lyckligt lottade att nästan alltid få barnvakt. Viggo är den nda minstingen i familjen och både mina och C´s föräldrar passar honom gärna !


KRAM

Therese sa...

Tittar in för att önska dig en fin legobyggar kväll, ska iväg å hämta mina busar. Lär bli en lugn kväll här, hoppas jag iaf ;-D KRAM

Russin sa...

Grattis , vilken fin vinst..:) skulle jag med vilja vinna till Stina.. (och mig själv för jag älskar bygga ihop lego, haha)

kramisar

Maria sa...

Vilken toppenvinst!! Kan jag tänka mig att den uppskattades:-)
Hoppas att ni får en mysig kväll

kram kram