torsdag 2 februari 2012

Våfflor

Idag är jag öm i ryggen efter gårdagens träningspass. Jag har en grym träningsvärk så det var riktigt segt att simma idag. Men simmade gjorde jag. 900 meter blev det idag också!

Sötloppan!


Vi äter oftast inte lagad mat till kvällsmat i veckorna av den enkla anledningen att barnen inte äter så mycket. De har ätit rejäl lunch och mellis på dagis och brukar oftast bara peta i maten om jag lagar mat till kvällen. Förr åt vi ganska ofta våfflor till kvällsmat och då var jag lat och köpte färdig våffelmix men nu kör vi ju laktosfritt till Elliot och då kan ju inte han äta såna våfflor då de innehåller mjölk. Nu har Elliot tjatat ett tag efter våfflor och igår tog jag tag i mig själv och gjorde egen våffelsmet. Elliot åt tre våfflor! Han var jätteglad när han fick våfflor till kvällsmat. Nu har latmasken lärt sig att det inte var så jobbigt att göra egen smet så nu kan det bli våfflor lite oftare.


Våffelälskaren!


Angående min header så visst kan jag minska bilden i ett bildredigeringprogram men jag vill ju ha den i den storleken. Det finns ett tema som jag tror kommer passa till min nya header men jag får inte in det temat. Jag ska klura lite till på det så hoppas jag att ni ska få se min nya fina header inom kort.


Kram och KÄRLEK!


11 kommentarer:

Russin sa...

God morgon vännen..
Vilka fina kort på barnen.. Kortet på Tuva är helt otroligt fint, sötungen..

Förstår att E blev glad över att få våfflor till kvällsmat, haha 3 st det är mer än vad jag orkar.. ;) Stina är lika när et gäller pannkakor, hon kan lätt klämma i sig 4 stycken ,haha..

kramisar

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Så fina bilder! Diggar Tuvas mössa! Våfflor é ju bara sååå gott!
Hoppas det löser sig med headern!
KRAM

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Älskar bilden på Tuva så fin, å givet vis är ju Eliott med fin <3 Tofflor so mbarnen kallar våfflor här är mäkta poppulära eftersom om jag skär dem i fyra bitar så blir det ju hjärtan, å Luran är GALEN i allt vad hjärtan heter numer :-D Har just satt punkt för mitt art utkast å känner mig rätt nöjd. just nu komemr jag inte längre, så jag hoppas på bra feeedback från chefen... KRAMIS duktiga du somm simmat trots träningsvärk <3

Maria sa...

Vilka fin bilder! Bilden på Tuva är otroligt fin:-)
Gott med våfflor. Saga frågade faktiskt efter just våfflor för någon dag sedan, kanske dags att göra ett gäng:-)

kram kram

Malin sa...

Menar såklart mjölkprotein!

Malin sa...

Min Elliot ( Storebror ) äter inte heller mjölk. Inte ens laktosfritt för han är allergisk mot mjölprotein. Men våfflor och pannkakor gör vi på solhavre och han älskar det. Tycker att dom blir helt ok att äta även för oss andra.

CiliaH sa...

Klura på vännen :)
Duktig du är med din simning! Jag måste försöka börja lite med det... Det är ju ganska behagligt.

Kram

Linda sa...

Så gott med våfflor till kvällen.
Vi gör alltid "riktig" middag till barnen men de kvällar vi måste hämta 17.30 gör vi också ofta något lättare, då orkar man inte riktigt ställa sig och göra något avancerat, våra barns favorit är färdig risgrynsgröt på tub:)
Kramar

Caroline sa...

Mumsigt med våfflor! Vi äter det bara någon gång ibland, oftast till lunch på helgen. På kvällarna lagar vi alltid vanlig mat för vi alla brukar vara vrålhungriga. Det blir ju rätt sent när vi jobbar heltid och bor där vi bor, brukar komma hem vid halv sju om vi har tur. :) Sen tar ju maten en hel del tid att få till också. Knepigt att få ihop vardagen, hehe!

Kram kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Vilken UNDERBAR bild!!!

Popprinsessan sa...

Vilka underbara bilder!
Kram!