lördag 4 februari 2012

Tidig morgon

Mina små telningar har fortfarande inte förstått att helg betyder sovmorgon. Tuva kom in till mig redan 06.10 i morse och Elliot kom strax därefter. Tuvas feber var nere på 37,9 nu på morgonen, vi får hoppas att den håller sig så eller helst att den går ner ännu mer under dagen. Jag är genomförkyld och halsen kliar på mig. Vi ringde till våra vänner som ska komma till oss ikväll men de var inte rädda för lite feber eller snor. Så länge vi inte är magsjuka ville de gärna komma ikväll ändå.

 Elliots bästa vän är Julle!

Elliot får gå utan storasyster på kalas idag. Jag har lovat att jag ska följa med honom. De har aldrig varit på kalas så innan men är det inte vanligt att föräldrarna är med när de är så små? Eller hur har ni andra gjort?


Nu  blir det en liten stunds mys i soffan innan det är dags att gå upp och göra frukost. Elliot ska på Boll och lek nu på morgonen också. De har missat två gånger på raken innan för att de var sjuka, Tuva missar sin tredje gång idag.

Önskar dig en fin lördag min fina!

Kram och KÄRLEK!



5 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Din header är verkligen såå fin! Har du gjort den själv?

När det gäller kalas har vi alltid bjudit föräldrar också eftersom vi kännt alla föräldrar. Men i år blir det lite annorlunda eftersom L bjudit kompisar från dagis. Tror att det varierar väldigt mycket om föräldrarna är med eller ej. Och så beror det ju på barnen, om de vill eller ej.

Hoppas att ni får en fin dag, att febern heller sig nere och att det blir en trevlig kväll med vännerna!
Kram!

Maria sa...

Någon av oss har alltid stannat på kalaset med Saga. Det är först nu som hon kan tänka sig att stanna själv.

Sådana vänner gillar jag som kommer även om det finns snor & feber i huset:-)
Det är liksom inget man kan springa ifrån ändå eftersom ALLA verkligen är förkylda just nu!

Hoppas nu att febern håller sig & inte rusar iväg!

kram kram

Jannike sa...

Hoppas febern håller sig nere! Massor av KRAMAR

Maria sa...

Hoppas att Tuva kryar på sig. Vi hade föräldrar med när barnen fyllde 3, men på alla kalas från 4-års ålder har de alltid gått själva och inga föräldrar har varit med här på kalas. Men om barnen inte vill vara utan mamma eller pappa så är det ju bara att följa med, det brukar ju finnas fika så det räcker :-)
Puss!

Linda sa...

Hoppas febern håller sig undan nu och inte kommer tillbaka på lääänge.
Skönt med vänner som inte är rädd för feber och snor, jag tror itne man riskerar bli mer sjuk av att träffa er än om man går en sväng inne i affären.

Du får gärna registrera om dig om du vill, som det är nu läkas ju din blogg till den gamla, säg bara till så tar jag bort dig.

Verkligen superfin header, jag lbev så sugen på att göra om inne hos mig med så jag gjorde en helt ny design i går kväll:)

Kramar