måndag 6 februari 2012

Nu får det vara nog

Elliot är inne i en period där han drömmer mycket. Det här resulterar i att han ofta kommer in till oss på natten. Jag kan absolut inte sova med barnen i sängen och brukar därför alltid gå tillbaka med dem till deras egna sängar när de kommer på natten. Sen ligger jag bredvid tills den som har kommit har somnat om. Nu har det som sagt varit mycket vandring ett tag och det i kombination med en förkylning har gjort att jag inte har orkat gå tillbaka med Elliot på natten när han har kommit. Så nu har jag haft två nätter på raken utan någon vidare sömn vilket gör att jag idag känner mig mer död än levande. Så nu har jag tillsammans med Elliot bestämt att när han vaknar på natten så ska vi tillsammans gå och lägga oss i hans säng och när han har somnat om går jag och lägger mig i min säng igen. Jag hoppas att det ska göra att jag får lite mer sömn så att jag känner mig lite piggare.

 Cool tjej

Den här lilla loppan på bilden ovanför var på ett sjuhelsikes humör i morse. Allt var fel (idag igen) och hon skrek och tårarna sprutade. Jag antar att hon kände sig lika trött som jag gjorde. Vi får hoppas att vi båda är piggare i eftermiddag annars finns det risk för att det blir en tuff eftermiddag.

Jag önskar dig en fin måndag!

Kram och KÄRLEK!






5 kommentarer:

Ida sa...

Stackare. Man sover tyvärr som en kratta med barnen i säng. Hoppas att dagen går fort å att du får sova gott i kväll. Kram.

carola sa...

Hej hjärtat

Så fint det var här.
Jag kommer återvända till mammacarola sakta men säkert.
Saknar alla bloggvänner..Saknar att blogga om barn och familjen.
Inväntar en ny design sen kör jag igång med en tävlning.

Varma kramar i vinterkylan

Therese sa...

Suck, känner så igen detta. Både Bogge å Luran kom i natt, slutade att jag sov i vår stora säng med bogge å att magnus fick sova hos luran, som tur är har hon en 120 säng så lite sömn fick han iaf... Men drygt är det. Håller tummarna atthon är gladare när ni ses efter arb dagens slut <3 KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Jobbigt när man inte får sova... Hoppas dagen varit bra! KRAM

Villa Carl Larsson sa...

Ja bara att vakna ett gäng gånger på natten kan ju få en att känna sig mer död än levande. Tur de är så söta de små liven så man står ut. Men man kan ju inte påstå att man får skön sömn med småbarn i huset. Men sova kan vi väl göra i graven sen hmm :)

Kram Josefin