onsdag 1 februari 2012

Kallt

I morse hade vi -10 grader och det är kallt för oss som bor här nere. Det biter rejält i kinderna när man går ut på morgonen. Men igår hade vi en fantastisk dag, det var kallt men solen sken från en klarblå himmel.

Elliot på väg upp på en plint


Igår var det gymnastik igen. Vi missade ju förra veckan eftersom barnen var sjuka. Jag tyckte det var lika kaosigt den här gången men barnen tyckte det var roligt. Vi får ge det några gånger till så får vi se sen hur vi ska göra.


Tuva ska gå balansgång


Idag har jag ett möte på jobbet och sen ska jag iväg och träffa den killen som kollade på min rygg för en månad sen. Han som konstaterade att ena min fot är sned och att jag på grund av det belastar ryggen fel. Han konstaterade ju även att jag inte har några muskler i ryggen och idag ska han visa mig lite övningar som jag ska göra.


Jag känner att jag egentligen inte har tid att träffa honom idag, det är sjukt mycket att göra på jobbet som vanligt men samtidigt så känns det viktigt att jag tar tag i ryggen nu innan jag förstör den helt.


Nej dags att börja jobba istället för att sitta här och beklaga mig.


Kram och KÄRLEK!


6 kommentarer:

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Ja, du måste ta dig tid, för att investera i ryggen är nog klokt. Annars kan det sluta illa och du inte alls kan jobba ;-( Så var klok å prioritera det. Lämnar massor av kramar till fina dig, här singlar snön ner och jag dricker lite te, behövde en paus från den invecklade teorin jag håller på att skriva, tänker så jag har ont i huvudet - träningsvärk tro? *fniss* KRAM

Maria sa...

Ja idag var det riktigt kyligt! Till och med hunden tvekade på att gå ut i morse & då är det kallt:-)
Klart du ska gå i väg med ryggen, inget roligt att få ont igen. Jag måste också träna mina muskler i ryggen, men jag kommer ju aldrig iväg! Jag är dålig på att ta tag i saker och ting när det gäller min egna kropp.

kram kram

Ulrika sa...

Viktigt att få ordning på sin rygg. Hoppas du får några bra övningar som kan stärka dina muskler i ryggen. Här är vi hemma i dag också men Anton är mycket bättre än i går så i morgon blir det skola för hans del.

Kram Ulrika

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Kunde itne kommentera senaste inlägget, så det kommer här ist. Skönt att du gått igenom ryggen, men det lät som många övningar... men hoppas du får in det som rutin, här har jag så svårt att hålla i allt vad träning heter, tom att komma ihåg knipkulorna är svårt *asg* KRAMIS <3

Caroline sa...

Hinderbana är ju så grymt jefla kul!! Jag skulle inte tveka en sekund att kasta mig upp där efter barnen.

Även om det ligger på på jobbet så tycker jag det är bra om Finlands dig tid att få ordning på din rygg. Den får du ju dras med hela livet! :)

Kram till dig

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Kul med gympa! Hoppas du hade tid att ta hand om din rygg vännen!
Kram kram