tisdag 17 januari 2012

Tisdag

Idag är det en "sån" dag. En sån dag när ångesten knackar på i bröstet, tårarna bränner bakom ögonlocken och jag skulle bara vilja gå hem och dra täcket över huvudet.
Barnen har sovit dåligt inatt och det betyder att mamman också har sovit dåligt.
Vardagen har dragit igång med full fart med alla aktiviteter.
Jag har så mycket jag vill göra men som jag inte orkar eller hinner. På jobbet kommer jag aldrig ikapp, högarna bara växer.
Jag trivs inte med mig själv, vill inte se ut så här. Vill ju så gärna gå ner massor av kilon. Jag vet ju att det bara är jag som kan ta tag i det.

Mina älskade mirakel


En sån här dag är jag glad för att jag har mina glädjespridare i livet. Min familj och mina fina vänner som rycker upp mig. Jag ska försöka koncentrera mig på det positiva och slå bort det jobbiga. Såna här dagar är tuffa men oftast så går man starkare ur dem.


Jag ska vara stolt över mig själv som började dagen med att simma 750 meter. Jag måste lära mig att vara lite mer snäll emot mig själv.
Nu är det dags att dyka ner i jobbhögarna.


Jag önskar dig en fin dag!


Kram och KÄRLEK!


15 kommentarer:

Maria sa...

Styrkekramar i massor kommer här. DU är fin som du är och DU måste vara lite snällare mot dig själv. Tänk såhär att det finns bara en av just DIG och det är ett mirakel. Du vet var jag finns även om jag är 50 mil bort. Puss och kärlek <3

Mia sa...

Massor av kärlek <3 <3 <3

Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak sa...

Ja då det lovar jag! :)
kram!

Fröken M sa...

Massor av KÄRLEK till dig vännen !!
Kramar !

Ps, idag blir det i alla fall några timmar i budbilen och tur är väl det för jag ska göra en sak i eftermiddag som jag INTE ser fram emot... :/

Ida sa...

Du är ju jätte duktig och faktiskt simmar regelbundet. Men som sagt ibland är det skönt att få deppa ihop och komma igen. Då får man ofta massa "jävla anamma". Kram

Maria sa...

Du ska vara mycket mer snäll mot dig själv vännen! Du är jätte fin som du är!
Du är super duktig som kommer iväg och simmar på morgonen, klappa dig själv på axeln & sträck på dig, för det är inte fy skam och orka med att göra sådant innan jobbet!
Här startade inte morgonen något vidare & det känns bara skit. Längtar tills jag får hämta hem loppan från skolan och bara krama om henne i massor!!
Men nu ska jag göra det bästa av det hela & få en bra dag:-)
Önskar dig också en jätte fin dag!!

kram kram

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Skickar lite styrkekramar!

millamagi sa...

Kramar, hoppas du kan få en lugn eftermiddag - kanske en stor kopp gott te under en filt avnjutandes riktigt bra musik... Du är värd att ha det bra - på riktigt! Kram igen

Annas inspiration sa...

Ja Tina du måste vara mer snäll mot dig själv! :) Du är fin!
Vilken kanonstart att börja dagen med att simma, skulle jag med vilja :)

Hoppas ångesten släppt nu.
MÅNGA KRAMAR

Russin sa...

Kära vän skickar stora kramar till dig.. *kramar om*

Usch för såna dagar och jag hoppades de kunde försvinna bums. . Men du är ju så duktig med att simma så pass långt, hade jag aldrig fixat..

Hoppas du känner dig "bättre och gladare snart <3<3<3

carola sa...

åh så jag känner igen mig i dig.
En stor varm kram

Jag ska nog bli med gymkort, maken tycker det är dyrt men dyrare att vara inlagd.
Vill börja må bra igen, göra saker för mig.

Malin sa...

Ja verkligen ska du vara mer stolt över dig själv! Bara det att du börjar dagen med att simma 750 m, herregud så duktig du är!
Sånna dagar är hemskt jobbiga och jag förstår och känner med dig! Hoppas allt känns bättre snart!

Caroline sa...

Inte roligt med så tunga dagar... Att du trots det orkar gå och simma imponerar på mig. Du har sån kämpaglöd fantastiska människa!

Stor varm kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Ja var snäll mot dig själv rara du <3 Men känner så igen mig i dina ord, å kommer en känsla så kommer det ytterligare en och så späs det på likt en ond spiral de dagar som det känns "fel" :-/ Har haft en dag med jobb, jobb och jobb men ändå är jag inte klar å ligger efter, vilket får mig stressad. Men nu skjuter jag det till morgondagen, att sitta uppe i natt är inte hållbart på lång sikt. Lämnar massor av kramar till dig min fina bloggvän <3 KRAM

Popprinsessan sa...

Å vad trist att läsa om din dag. Och sedan lilltjejens.. Hoppas att du kunnat vara lite nöjd över dig själv iaf, är du är grym som simmar! Tänk på det!
Många kramar och jag hoppas du får sova intimt gott inatt.