lördag 21 januari 2012

Skenet bedrar

Idag har det varit en mycket lugn dag här hemma. Glenn och Elliot var iväg några timmar och hämtade en bil som vi ska provköra och handlade lite. Annars har vi bara varit hemma hela dagen.

Tuva ligger i saccosäcken framför brasan och ser på tv


Tuva har fått febernedsättande några gånger under dagen och när de har verkat så har hon varit ganska så pigg men så fort tabletterna går ur kroppen så är febern uppe i över 40 grader igen. Hostan är inte heller att leka med och vi inhalerar och ger hostmedicin men det känns ganska meningslöst eftersom det känns som att det inte hjälper.


Lillebror har blivit klippt av pappa idag


Av erfarenhet så vet vi att när Tuva blir så här dålig så kan vi räkna med minst en vecka innan hon blir frisk igen. Så vi ställer in oss på vab hela nästa vecka. Glenn ska iväg med jobbet en dag och jag har möte med revisorn en dag så vi får försöka pussla ihop det så gott det går och hjälpas åt.


Nu sitter vi i gillestugan med en tänd brasa och tittar på Saltkråkan. Det har öst ner snö här hela dagen. För min del hade det lika gärna kunnat kvitta. Har vi inte haft någon snö innan i vinter så behöver den inte komma nu heller.


Snart ska barnen i säng och då blir det en film för mig och Glenn.


Kram och KÄRLEK!


4 kommentarer:

Fröken M sa...

Usch, det är inge kul när fru feber och herr förkyld kommer och tränger sig på.
Jag sa till C senast idag att vi varit väldigt förskonade från dem den här hösten och vintern... *peppar peppar*
Jag hoppas ni får en mysig kväll när barnen har somnat. Här hemma är det bara C och jag. ( Viggo lånade ut sig själv till sin mormor och morfar över natten för en stund sedan. )
Det är med andra ord som bäddat för ett glas vin och att somna i soffan ;)
kramar

Maria sa...

Stackars liten:-( Fy så tjatigt det är med dessa sjukdomar!
Krya på henne i massor!

kram kram

Malin sa...

Jobbigt med sjukdom och sån hög feber hon har. Hoppas Tuva kryar på sig fort!
Kram!

Caroline sa...

Jobbigt för henne med så hög feber. Låter bra att få ta igen sig i lugn och ro, jag själv brukar alltid hetsa för att bli frisk igen men det är bättre att ta det i sin egen takt. Hoppas ni får en fin vecka!

Kram