tisdag 31 januari 2012

Sista januari

Ja så har det redan gått en hel månad på det nya året, tiden går så fort!

Mm gott med chokladsmet


Jag har kämpat på hela januari med Viktväktarna. Jag kör deras onlinetjänst och skriver in allt jag äter på datorn eller i en app i telefonen. På den här månaden har jag gått ner 5,5 kg. Jag tycker att Viktväktarna är bra, det funkar för mig. Man får äta av allt men man kontrollerar hur mycket man äter. Nu är det bara att försöka fortsätta så här också. Att inte falla tillbaka i gamla vanor igen. Det svåraste för mig är att låta bli smågodiset. Jag älskar smågodis men nu har jag inte ätit något alls på hela månaden. Jag klarar inte att äta bara lite ibland utan om jag börjar så frossar jag och då kan jag inte sluta. Så för mig är det nolltolerans som gäller.

Det är gott att hjälpa mamma att baka


Jag var och simmade i morse trots att jag förra veckan sa att jag skulle simma på eftermiddagen. Jag åkte dit lite senare än vanligt och då var det mycket mindre folk i bassängen. Så 900 meter blev avverkade i morse igen.Vi försöker även komma ut och gå en promenad på lunchen. Det blir kanske inte alla dagar men i alla fall 3-4 dagar i veckan.

Nu är det dags för jobb!

Önskar dig en fin dag.

Kram och KÄRLEK!



 

 

15 kommentarer:

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Vad du är duktig! Puss o Kram

Ida sa...

Hej. 5,5 kg är ju kanon bra! Viktväktarna är ju bra där faktiskt inget är förbjudet bara man håller sig till sina pp:)
Hoppas du får en skön tisdag. Kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Så duktig du är vännen!!! Jag har gått ner 2 kg utan diet, bara skippat fika bröd å läsk, men måste nog göra det mer organiserat. VV är utan tvekan den bästa å sundaste vägen att skaffa nya och bra vanor som håller i längden. Hoppas du hade en mysig tekväll hos din vän <3 KRAM

jenny sa...

gud fick nästan en infarkt när jag såg översta bilden liten i mobilen. såg först ut som om tuva slagit sig så jag tänkte jösses amanda!!
skönt att det bara var chokladsmet!

bra jobbat med vv, det är ett koncept jag tror på för där lär du dig vilka råvaror du får äta av och hur mycket utan att du behöver sortera bort något. plus att de är lätt att äta snålare någon dag för att sedan kunna äta lite mer en annan.
min mamma har varit med och gått ner och då drog hon med min pappa som var den som behövde det mest. han gick nog ner närmre 40kg om jag inte minns fel och har hållt det sedan dess. är nog snart banne mig 10 år sedan om jag bara gissar löst. han unnar sig en hel del men startar inte längre dagen med en limpa vitt bröd och ost typ hihi
så jag tror på att äta vanligt men i rättmängd.
så SUPERBRA jobbat!
kramar

btw, fixar gärna en header till dig, tycker bara det är kul!
maila lite bilder och önskemål så gör jag det imorgon förmiddag om det nu inte kommer en bebis men ja, det tvivlar jag på...
geyer.j3nny@gmail.com

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Smet é gott! Så duktig du é! Kämpa på! KRAM

Svägerskan sa...

Men, vad duktig du är! Fortsätt så! ;)

Kärlek från oss
<3

Maria sa...

5,5 kg är ju jätte bra! Grymt bra kämpat vännen!
Tänkte jag ska ta mig och Saga till simhallen i morgon, tar det direkt efter lunch och hoppas på att där inte är allt för mycket folk.
Ha nu en fin tisdag i det strålande men kalla vädret!

kram kram

Jannie sa...

Du är kung!JÄDRAR vad duktig du är!Heja dig!
Har funderat på att ge mig på det där jag med,men jag kan ju INTE sluta med sötsaker.
Det är min drog!

TACK underbara du för dina stöttande kommentarer!
Har precis vart o lämnat Victor för hans andra ensamma dag idag.O inte ett pip idag heller.
Än så länge,får jag ju lägga till... Han har verkligen dumpat mig! ; )
O jag klarar mig allt rätt hyfsat idag.Hyfsat... Massa kramar

Russin sa...

hej hopp..
bravo så duktig du är.. :) och du är helt galet bra med din simning, 900 meter är ju långt ju..

kramisar

CiliaH sa...

Ja, nog går tiden fort alltid... Men du! Vad bra kämpat! 5,5 kilo på en månad är ju superbra! Heja dig vad du är duktig! Jag är imponerad av ditt simmande på morgnarna! Själv är jag just nu alldeles för trött för att ge mig iväg på morgnarna!

Kram

Caroline sa...

Fräscha nya vanor du skaffat dig. Inspirerande! Tyvärr har vi bara 30 minuters lunch och de får åt till att äta och skratta. Kanske kan räknas som magträning iaf?! ;) 5,5 kg är ju ett fantastiskt bra resultat! Är genuint glad för dig!

Kram

Fröken M sa...

Åh va du är duktig vännen !! 5,5 kilo på en månad är ju hur bra som helst och jag är grymt imponerad över att du klarat att hålla dig från godsakerna !!
KRAMAR

fnulan sa...

Vad duktig du är som orkat kämpa en hel månad! Jag älskar viktväktarna!! Det är verkligen det jag återkommer till alltid. Men nu har jag gjort en rivstart med CAmbridge.
Fortsätt kämpa, du är skitduktig!!!!
PUSS

Linda sa...

Vad duktig du är, 5,5 kilo på en månad är ju jättebra, själv har jag så dålig karaktär så det är sjukt, jag borde slänga allt vi har hemma som inte är "bra" mat, synd bara att våra barn skulle få gå utan mat då dom inte riktigt äter samma som mig då, så det funkar ju inte.
Kramar

Yohanna i Las Palmas sa...

Ja det är helt otroligt att det är februari i morgon.
Jättegrattis till dina 5,5 kilo. Helt otroligt bra. Själv har jag bara stått still :I

Hälsningar
Yohanna som skickar med en länk till veckans real life om du skulle bli sugen på att hoppa med:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-en-doft-fran-forr.html