tisdag 24 januari 2012

Njut av livet och dina nära och kära

Dagen har bestått av en massa bråk, skrik och gråt. Men vi har även pussats, kramats och busat. Jag klagar ofta för att det är jobbigt med barnen. De trotsar och är sjuka men efter att ha varit inne hos Yohanna och därifrån hittat till THE ESSENCE OF LIFE så ska jag hädanefter försöka tänka mig för innan jag klagar.

"Essence Vitae är ett projekt, startat av fotografer, för familjer med små barn där en av familjemedlemmarna drabbats av en livshotande sjukdom."

Fotografer över hela landet, erbjuder sina tjänster till dessa familjer och åker hem till dem för att föreviga den kärlek som finns där.
Som ett positivt minne för livet OM det hemskaste skulle hända eller i kampen mot det.
Fotograferna ställer upp med sin tid och helt gratis.
(den kursiverade texten ovan har jag lånat ifrån Yohanna)

Jag skulle dö om något hände Er mina älskade barn


Om du orkar så tycker jag att du ska titta in på sidan men jag varnar för tårar. Jag vill med detta inlägg visa att detta underbara projekt finns så att det kanske kan nå ut till fler som behöver deras oerhörda stöd. Jag skriver det här för att hylla de fotografer som ställer upp och framförallt för att visa mitt stöd till alla de familjer som kämpar samt de som sörjer en förlorad, älskad familjemedlem!


Ta hand om dina nära och kära! Njut av livet och av nuet!


Kram och KÄRLEK!


7 kommentarer:

Yohanna i Las Palmas sa...

Åh så fint. Och så bra att du sprider.
Tackar så mycket ;)

Hälsningar
Yohanna

CiliaH sa...

Mycket tänkvärt! Det är så lätt att glömma hur bra man har det. Ska titta in på sidan senare ikväll.

Kram

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Ska genast kolla!

britta bloggar sa...

åh sånt där klarar inte jag av att läsa! jag är så blödig av mig, framförallt när jag är gravid...

Maria sa...

Blev alldeles tårögd när jag läste...
Det gäller verkligen att ta vara på varje dag, njuta av varandra & leva livet här & nu.

kram i massor

Helen.HUSnrNIO sa...

Jag har besökt den sidan tidigare och tankarna och tårarna kommer.
Svårt att inte beröras starkt.
Kram

Russin sa...

hej söt..
jag tittade in, så fint.. <3