onsdag 4 januari 2012

När det stormar

När det stormar, när det stormar, när det stormar runt omkring mig,
När Gud är stark och jag är svag, han hjälper mig med nya tag,
När det stormar, när det stormar, när det stormar runt omkring mig.

Kan inte få väck dessa rader ur huvudet. De passar perfekt idag när det verkligen stormar ute. Raderna kommer ifrån en sång som barnen har lärt sig på musiklekis.
De sjunger gärna och ofta den och jag tycker den är gullig.

Idag jobbar jag fram till lunch sen åker jag och hämtar trollen så att vi kan komma iväg till Stockholm och mormor och morfar. Jag är lite nervös för att köra så långt ensam med barnen men det kommer nog gå bra. De har fått varsin ny dvd-spelare med hörlurar så de kan titta på varsin film. Jag har bunkrat upp med godis och dricka och barnen har packat sina väskor med leksaker och böcker.


Att längta lite efter varandra ibland är bara nyttigt


Glenn bestämde sig alltså för att stanna hemma. Han ska passa på att göra lite jobb åt vänner som han har åtagit sig men som aldrig har blivit av, han ska träffa kompisar och ha lite spelkvällar. Jag vet att han inte tycker det är så roligt att följa med upp till Stockholm, han tycker det blir mycket flängande där uppe och det blir det också så jag förstår honom. Det kan som sagt vara nyttigt för oss att längta lite efter varandra. Barnen är alltid jätteduktiga när jag är ensam med dem och så har vi ju mormor och morfar till hjälp så det kommer gå toppen.

Nu ska jag göra ett race i högarna här så att jag kan gå hem sen vid lunch. Jag kommer inte ha med mig min dator till Stockholm utan kommer följa Er och även blogga ifrån mobilen. Ni som läser bloggar i mobilen vet att det är lite tjorvigt att kommentera så ni vet att jag kanske inte kommer höra av mig, men jag glömmer er inte för det!

Kram och KÄRLEK!

10 kommentarer:

Jannie sa...

Klockrena rader!Här stormar det oxå vill jag lova!
O strömmen har dessutom gått en gång...
Härligt att jobba halvdag o sen få lite semester i sthlm!
Kör försiktigt bara!KRAMAR

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Lova att köra försiktigt vännen, nu med detta busväder å allt <3 DVD spelare i bilen var en gudagåva, mina ungar är som änglar sedan vi köpte dem *ler* Så skönt att köra då det inte skriks eller bråkas där bak. Hoppas nu att ni får en fin tid med dina föräldrar å så kommer det vara sååå skönt att komma hem till G som ni säkert längtat efter *ler* Det är ju nyttigt att längta sägs det ;-D KRAMIS

millamagi sa...

Vilket vackert foto! Skönt att ni är kloka, att längta är bra - egntid är viktigt! Ha de nu så himla bäst i stora staden, kram

Maria sa...

Ja vilket busväder vi har!!
Du måste verkligen köra försiktigt i stormen.
Ha nu en toppen helg i Stockholm och njut i massor!

kram kram

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Ha så trevligt i Stholm & blås inte bort på vägen!
Kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hoppas resan går bra å att ni kommer fram säkert <3 KRAM

Caroline sa...

Hoppas resan går bra och att ni får fantastiska dagar i Stockholm! Dvd spelare för långresor i bilen är en ruggigt bra uppfinning. Leia kollar alltid på sin iPad när vi åker till stugan och sen hon börjat med det är det slut på gap och skrik. :)

Kram kram

Popprinsessan sa...

Hoppas att det gått bra att köra upp och att du nu är framme hos föräldrarna. Hoppas att du får en riktigt mysig helg :-)
Kram!

Magda sa...

Ha en fin helg i stockholm vännen! njut av lite ledig tid med barnen :) kör försiktigt! KRAM!

Linda sa...

Hoppas det gått bra att köra upp och att det inte stormat allt för mycket.
Ha nu en underbar vistelse i Stockholm, Kramar