måndag 23 januari 2012

Lång natt

Godmorgon, eller morgon i alla fall. Här har vi haft en lång natt med feberyrande och hostande barn. Mamman känner sig just nu mer död än levande. Idag får det bli en mycket lugn dag här hemma.

Förhoppningsvis kan barnen samla lite energi och leka fint med varandra. Tyvärr är det ju tråkigt och jobbigt att vara sjuk och då vill man gärna retas med sin syster eller bror.

Igår på förmiddagen var Elliot och jag iväg och handlade. Vi behövde fylla på med det mesta här hemma. Jag fick då även en chans att prova bilen vi hade lånat hem över helgen. Nu har vi provat en Passat och en Volvo V60. Vi har hittat för- och nackdelar med båda bilarna men om min man får bestämma så blir det en Volvo igen. Dock så är det ju väldigt mycket pengar vi pratar om ifall vi ska köpa en ny bil. Vi måste nog ta oss en funderare innan vi bestämmer oss.

Kram och KÄRLEK!

3 kommentarer:

CiliaH sa...

God förmiddag vännen! Hoppas ni får en lugn dag och att barnen kryar på sig.

Visst är det mycket att tänka på när man ska ha ny bil. Vet inte hur många vi provkörde innan vi bestämde oss för lille Totte Toyota (Auris). Nu har vi dock förmånen att min man har den som tjänstebil (fast det är min, och jag kör den mest hihi), därför kunde vi ta en ny. Hade vi behövt köpa en privat hade det blivit en begagnad :)

KRAM

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Ja, det där med bilar é svårt... Hoppas ni hittar någon ni tycker om!
Kram

Linda sa...

Hoppas ni har en lugn dag så mamman kan vila upp sig:) Barnen orkar ju liksom alltid på något vis.

Så roligt med ny bil men jag håller med det är jättesvårt, vi är dock toknöjda med vår caravelle, både i storlek och att det är disel, 9 platser och jättestort bagage men drar bara 0.84 på landsväg, det tycker jag är bra.
Annars gillar jag passat, volvo har jag aldrig varit riktigt förtjust i.

Kramar