tisdag 24 januari 2012

Kallt

Idag har vi -10 grader här och det är kallt för att vara här nere hos oss.

Natten har varit relativt lugn, det är faktiskt bara jag som har legat på helspänn och lyssnat varje gång någon utav barnen har hostat. Jag var helt säker på att Elliot skulle få ett kruppanfall inatt men det har gått bra.
Syskonkärlek!

Jag har inte tagit någon feber på dem än men båda två hostar fortfarande väldigt illa.
Det blir nog en lång dag idag, Glenn åkte redan innan halvsex i morse och han kommer inte hem först efter barnen har somnat. Tuva är på dåligt humör, hon sitter ute i hallen och tjurar medan Elliot och jag sitter i deras säng och ser på tv. Hon börjar nog blir trött på att vara hemma och vara sjuk nu. Idag får jag nog tänka till ordentligt så att jag kan sysselsätta dem lite.

Tack för alla fina kommentarer om vårt soffbord igår. Jag är själv väldigt trött på det och skulle gärna byta. Men nu kändes det lite som nytt när vi har haft ett annat ett tag. Det är köpt på Ellos för några år sen, det är väl inte världens bästa kvalitet men det funkar i alla fall.

Önskar dig en fin dag!

Kram och KÄRLEK!

6 kommentarer:

carola sa...

åh sån underbar syskonkärlek.
Här är det fullt slagsmål hela dagarna, Agnes är inte rolig just nu.
Förstadie till puberteten:)

Ja tänk vad tiden går, fick ju lisa nyss känns det som
kramisar

Maria sa...

Ja fy vad kallt det är idag! -10,5 hade vi nu när jag lämnade Saga på skolan.
Men det kommer nog att bli en fin dag:-)
Hoppas att de små liven är på bättringsvägen nu. Förstår Tuva....det är tjatigt att vara hemma och må dåligt.
Hoppas att du kommer på något bra att sysselsätta dem med:-)

kram kram

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Här é det också väldigt kallt, brrr! Fin bild!
Kram

jenny sa...

ja fy det är inte kul att vara tvungen att vara inne och tråka.
släng ihop lite trolldeg elr så som är en lugn aktivitet som ändå kanske piggar upp lite?
annars brukar vi ju ha soffmys med film men de behöver ju röra på sig lite också om de orkar. hu...
kramar

Fröken M sa...

Tack vännen - det är samma visa här ! Envisa bacillusker och C som dessutom ska på tjänsteresa direkt efter jobbet ikväll. Men men, vi klarar oss !!
Ha en bra dag vännen, och försök njuta lite av den "ofrivilliga ledigheten" !! Kramar

Linda sa...

Hoppas ni haft en bra dag hemma, alltid jobbigt när det blir flera dagar sådär, även om dom är sjuka så blir dom ju rastlösa tillslut:(

Ja nu känns det som att det är IVF som gäller, känns som att chansen att det inte skulle vara fler än 2 stycken på torsdag då jag ska tillbaka är ganska liten. Att ta med dem i sig är nog inget problem men även om det bara är 2 timmar det handlar om så är det ändå 2 timmar och dom går ju inte att lämna ensamma på ett hotell rum den tiden och inte vill varken jag eller gubben ha med dom in i de rum vi ska göra det vi ska heller som du säkert förstår hihi
Gaamycket att lösa, är det så att det ska göras är det måndag som gäller.

Kramar