söndag 29 januari 2012

Kalas

Mm lilla loppan var verkligen arg innan, hon var så arg som det såg ut på bilden. Men jag lät henne faktiskt inte flytta barbent. Det är alldeles för kallt ute för det. Jag tog henne i famnen och tog av henne skor, vantar och jacka mot hennes vilja. Efter en stund lugnade hon ner sig och då var det arga humöret som bortblåst. Då gick istället mamman ner i tvättstugan och grät.



20120129-132014.jpg

Men nu har vi glömt det bråket och åker på kalas istället!

Kram och KÄRLEK

9 kommentarer:

Sara sa...

De e aldrig roligt att bråka med sina barn, ibland måste man få låsa in sig så att man kan få ut alla sina känslor! Vilken tur att bråket e över, så att ni kom iväg på kalaset. Så fina Tuva o Elliot e på fotot, riktigt kalas fina :)) vi e oxå på väg på 1- års kalas nu! Vi ses imon :))) Puss <3

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Inte kul med bråk... :/ Hoppas det va ett trevligt kalas! Fina dom é!
KRAM

CiliaH sa...

Naw, lilla loppan då. Skönt att det gick över igen i alla fall.

Kram

Fröken M sa...

Dom är så fina dina små !!
Att bråka ibland är inte kul, men jag antar att det hör till.
Och ska man se saken från den ljusa sidan så finns det ju inte mycket som är härligare än att bli sams igen ;)
KRAMAR

fnulan sa...

Men åååå! Först tittade jag på "flyttkortet!" och log men sen läste jag och mitt hjärta sloghårt för stackars mamman...
KRAM

Ida sa...

Skönt och se dom så glada på fotot! T är ju verkligen söt när hon är arg också men när ja läste texten var det inte alls kul. Skönt att det gick över snabbt, å man blir ju själv så ledsen. Tyvärr hör det väl till. Hoppas ni hade en trevlig kalas söndag. Kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Tittar in å ösnkar en god morgon och en bra start på veckan <3 KRAM

Karin sa...

Vilka kalasfina barn, i dubbel bemärkelse! Skönt att stormen la sig och dagen avslutades med trevligt kalas. .... Det ligger en hel del i det där med att "bryta ihop och gå vidare"...... Kram!

jenny sa...

det är väl konstigt, man kan bli helt tokig på dem ibland men samtidigt så blir man så ledsen när de blir så arga. jag blir mest ledsen eftersom man vet att astrid blir låst och inte vet hur hon ska ta sig vidare i situationen.
så tvångsmys elr vad man nu kallar det så att hon lugnar sig och sedan som du säger är det jag som blir ledsen. hu alltså. dessa små underverk som ger så mycket men som ibland är så svåra att förstå sig på.

här klockades det värkar till halv tre inatt men sen kunde jag sova gott så ja, det är en seg rackare därinne alltså haha
men känner mig ändå bra och pigg idag trots sällskap av astrid hela natten och värkar på det. tänk vad kroppen är fantastisk.

hoppas kalaset var trevligt!!
kramar