torsdag 5 januari 2012

Hemma

Det är konstigt det här. Nu känns det som att jag är hemma i Stockholm men på söndag åker jag hem till Halmstad igen. Båda ställena åker jag hem till. Stockholm är ju staden där jag är född och uppväxt. Här har jag mitt föräldrahem, mina föräldrar, min bror och hans fina familj och ett gäng fina vänner som jag saknar.
I Halmstad har jag bott nu i tolv år, där har jag tillsammans med min älskade Glenn skapat vårt hem och vår familj. Där har jag mitt jobb som jag älskar och även där ett gäng fina vänner.
Jag får sammanfatta mitt svammel med att jag har två hem.

Resan igår gick jättebra. Fem timmar tog det totalt. Barnen var som vanligt superduktiga. Dock blev jag lite skeptisk när vi fick stanna redan efter en timme för att kissa. Det blev ett snabbt stopp vid vägkanten bara och så iväg igen. Några filmbyten blev det på vägen men detta klarade jag av körandes. Sen blev det ytterligare ett kisstopp på en Mc Donalds där vi köpte lite pommes som barnen åt när vi körde vidare. Det var inget gnäll på hela vägen. Men vi var alla trötta när vi kom fram vid sextiden. Efter lite middag åkte vi och hämtade mormor på jobbet och när vi kom hem därifrån somnade båda barnen ovaggade.



20120105-070025.jpg

Lilla prinsen vaknade redan vid sex imorse. Nu sitter vi i soffan och myser med morfar. Storasyster sover fortfarande.

Idag blir det nog en tur till Ikea (ett måste när man är här) och det är inte helt omöjligt att både Bolagret och Granit också får sig ett besök.

Önskar dig en fin dag!

Kram och KÄRLEK

11 kommentarer:

Magda sa...

klart att båda ställena är hemma, jag har eg inget annat hem än här i Nolås. Eftersom vi flyttade när jag var 14, från mitt barndomshem, och sen bodde jag bara 1 år i "nya huset" innan jag flyttade till elevhem så huset där mamma å pappa nu har bott i snart 13 år känns inte riktigt som hemma för mig, mitt hemma är det hus vi flyttade ifrån... svammel från mig också såhär på morgonkvisten ;)

Hoppas ni får en fin dag vännen!

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Blev så glad för din kommentar i går kväll så jag visste att du kommit fram i ordning och att det gått bra. Härligt att ha två hem, så kände jag då jag bodde i umeå med. Då var både det och Dorotea mina hemorter så att säga. Hoppas du får en fin dag med trevlig shopping, lämnar en drös kramar till den finaste av bloggvänner <3

Popprinsessan sa...

Hoppas att du får en fin dag, med både familjemys och bra shopping :-)
Kram!

millamagi sa...

IKEA - jag vill också!
Bolagret - jag vill också!
Granit - jag vill verkligen också!

Ha en underbar underbart bästa dag & njut av Sthlm! Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Vad skönt att resan gick bra!
Mysigt med familjemys=)
Klart att du ska besöka Granit och Bolagret=) Ikea kan väl kvitta tycker jag, där är man ju annars... men att shoppa i butiker som inte finns "hemma" är lyx och supermysigt!

Ha en fin dag!
Kram
Helen.HUSnrNIO

Maria sa...

Välkommen hem hjärtat. Ska bli mysigt att ses imorgon. Puss!

Kerstin sa...

Åååå, kos dere masse sammen. Stor klem

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Skönt att resan gick bra! Tar på kraferna att köra långt... Jag vill med till IKEA & köpa massa nya möbler. Men vad vet jag inte än, haha! Vill byta ut det mesta när jag flyttar...
Kram

carola sa...

skjulle också behöva ha en släkting i Stockholm:)
Måste ta mig dit någon dag, utmana att åka själv kanske..gå och strosa i stan.

Ha det så bra...

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Skönt att fler har lite svårt med orkideerna *fniss* S ådet inte bara är jag ;-P Här har jag knappt lyft blicken från den artikel jag kämpar på med, men måste nog snart slita mig å hämta hem barnen, fick bli en kort dag i dag. Vill rå dem och mysa känner jag! KRAM <3

CiliaH sa...

Ha en riktigt härlig helg i Stockholm! Älskar den staden, som turist :) mitt och mannens höstresmål varje år! Då är det mys på hög nivå :)

Kram