tisdag 10 januari 2012

En sån natt

I morse var jag iväg och simmade igen, 700 meter blev det idag. Nu ska jag försöka få rutiner på att simma tisdag och torsdag varje vecka. Kommer man bara in i det så brukar det gå bra.

Klockan två inatt kom Elliot intassande till oss. Han ville inte gå tillbaka till sin säng så han fick lägga sig emellan oss

När han väl hade somnat så hörde jag att Tuva var ledsen så jag gick in och la mig bredvid henne. Hon har sovit oroligt hela natten och gråtit till och från. Hon måste antagligen ha drömt något stackarn. Fast nu fick jag precis höra av en kollega att det har varit fullmåne inatt, kan det kanske ha varit det hon reagerade på?

Hur som helst så är mamman i alla fall väldigt trött idag. Men det är bara att bita ihop.

Jag önskar dig en fin dag!

Kram och KÄRLEK!



 

 

19 kommentarer:

Maria sa...

Vi har sovit oroligt allihop några nätter nu & det är antagligen på grund av den fulla månen.
Inte roligt med sådana nätter:-(
Hoppas att dagen din blir bra trots trötthet!

kram kram

Popprinsessan sa...

Här har lillkillen också varit orolig och ledsen och det slutade med att han kom in till oss - vilket i sin tur resulterat i att jag sovit dåligt och också är en tröttis idag. Hade gärna velat lägga img och vila, men samtidigt är det väl lika bra att hålla igång!
Hoppas att du får en bra dag,
kram!

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Vilken natt! Hoppas ni med får en fin dag! KRAM från en glad Johanna (S har ångrat sig, tjohooo!)

carola sa...

längtar så till en natt utan barn i sängen...Tar på sömnen att aldrig få sova ordentligt.
I natt hämtade Agnes mig, lisa höll sig kvar i sin i allafall.
Det kommer nog en dag om 6 år man saknar dom där i stället:)

Kika in och fråga mig något

Russin sa...

Hej gums..

Heja dig så bra du är med ditt simmande!!! 700 m är ju tufft ju.. :)

Jag reagerar alltig på fullmåne men inte i natt faktiskt, visst inte ens om det.. ) Men det var säkert det T reagerade på med..

KRAM

Mia sa...

Duktig du är med simningen vännen!
NU måste vi hitta en kväll att ses, saknar dig massor <3
Kram

millamagi sa...

Du får ta en tidig kväll. Duktigt simmat! Imponerad Ha de' bäst kram Millan :)

Annas inspiration sa...

God fortsättning!

Hoppas ni får sova gott i natt :)
Många kramar

Yohanna i Las Palmas sa...

Duktigt med simmandet, nu kommer vi beach 2012 ;) Kul att du blir inspirerad. Som du skriver så brukar det ju bli lättare när man kommer in i rutinerna.

Här har vi haft en natt också. Irma har haft feber och sovit oroligt.
Jäääääsp!

Hälsningar
Yohanna
PS Veckans real life handlar om julgransplundringar:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-julgransplundring.html DS

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Säkert fullmånen! Tomt efter er! Glömde säga att Tindra växelvis låg innanför innerdörren eller stog i köksfönstret hela söndagen. Pussar o kramar

Linda sa...

Jobbigt då dom är vakna så på nätterna, då måste det vara perfekt att ha deras sängar som en dubbelsäng så ni kan ta var sitt barn.
Hoppas dagen går fort och att ni får en mysig kväll, Kramar

Fröken M sa...

Det är konstigt, men jag sover alltid dåligt när det är fullmåne, och Viggo verkar göra detsamma för i natt var det mycke gnäll i sömnen !
Va duktig du är med simningen - jag skulle behöva komma igång med något jag oxå, men jag är såå jäkla lat eller ska man kalla det bekväm ?
Nu ska jag i alla fall ta pulkan och gå å hämta viggo :)
KRAMAR

Ida sa...

Hoppas att du får bättre sömn i natt!. Skönt att simma, jobbigt som tusan känn dig stolt som simmar på! Kram

Caroline sa...

Hoppas du kan ta en tidig kväll i kväll så du hinner ta igen lite sömn. Det tar på krafterna att gå runt som i dvala av trötthet. Sen måste jag säga att jag är imponerad av dig och din simning!

Nu ska jag kila till ugnen och se om maten är färdig! Kram kram

Malin sa...

Sånna nätter känns det som om man inte gjort annat än vandrat runt, runt. Tur att det trots allt är så mysigt att samsova med barnen =)

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Kan tro att du varit trött i dag vännen, men är impad att du trots natten tog dig iväg och simmade... att röra på sig har jag så svårt att komma igång med *suck* Har haft en shoppingdag i dag, bla lånat hem en kamera som jag klurar på att köpa + att jag köpt en ny vinterjacka i dag. Lite småsaker från blomster och mio blev det även, allt för att leda bort tankarna från sötsuget *fniss* KRAMIS och så hoppas jag du får sova gott i natt <3

CiliaH sa...

Matilda var också orolig till tusen i natt så fett blev si och så med sovandes här med. Vi får hoppas på bättre sömn i natt :)
Heja dig som simmar. Det kanske man skulle försöka klämma in någon gång i veckan med.

Sv: ja visst är mitt bling fint :) ser det som en hyllning till min fina mage som burit tre skruttungar! Då är den ju väl värd lite bling bling hihi!

Kram

fnulan sa...

Jag tycker att det verkar vara allmänt så att barnen är lite oroliga på nätterna, kan det vara tomtens fel kanske?

Killmamman sa...

duktig du är med simningen :)