söndag 8 januari 2012

Borta bra men hemma bäst

Nu är vi hemma igen. Det var två mycket glada barn som äntligen fick krama sin saknade pappa igen. Resan hem gick jättebra. Det tog lite mer än fem timmar och då hade vi även den här gången två stopp på vägen. Vi har haft det jättebra hos mormor och morfar men det är alltid skönt att komma hem igen när man har varit borta ett tag.

Tyvärr fick jag en tråkig nyhet när jag kom hem. En utav katterna har kissat på vår nya matta i gillestugan. Den är ju bara några veckor gammal och jag var så nöjd med den. Hjälp mig! Hur får jag bort lukten? Ättika verkar vara det som gäller om man googlar men hur länge luktar det ättika om mattan sen då? Någon som vet eller någon som har ett superbra tips? Och varför? Det var en kattkisspöl där nere för ett tag sen också men den var som tur vara "bara" på golvet så det fick vi ju bort. Ska det fortsätta så här så åker katterna ut! Det lovar jag!

Nu sitter vi och myser framför en brasa och tvn. När barnen har somnat ska Glenn och jag mysa tillsammans framför en film. Imorgon är det vardag igen och den drar igång ordentligt. Glenn ska till Karlskrona över dagen och jobba så det blir jag som både lämnar och hämtar på dagis imorgon.

Avslutar med en bild på en kudde som jag köpte på Lagerhaus i Stockholm, den har fått ta plats i soffan.

Önskar dig en fin kväll!

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Fröken M sa...

Borta bra men hemma bäst ! Och jag misstänker att det inte bara var ungarna som hade saknat pappan i familjen ;)
Usch, kattkiss inne är inte alls kul. Jag hade ju en katt för många år sedan och när jag blev sambo bestämde den att uttrycka sitt missnöje med att kissa inne. Jag försökte få bort lukten med konstens alla regler men fann tyvärr aldrig något riktigt bra och fungerande sätt !
Hoppas det bara var en engångs grej och att "kattskrället" håller sig på lådan i fortsättningen !! KRAMAR

Linda sa...

Nä fy så tråkigt med kattkisset, vår katt hade av misstag blivit instängd i min garderob när vi inte var hemma och hade då kissat på översta hyllan och då jag har trådbackar hade det givetvis runnit ner hela vägen:( Jättesvårt att få bort, tvättade kläderna flera gånger och med olika medel utan resultat och blev tyvärr tvungen att slänga alla kläderna som det kommit på:(
Hoppas ättikan funkar, tråkigt annars,. Ang lukten av ättikan tror jag den försvinner ganska fort.

Kramar

Caroline sa...

Skönt att hemresan gick bra!

Jag har tyvärr inget bra tips mot kattkiss. Leia kissade på vår stora ryamatta förut och det luktade fruktansvärt, trodde inte att mattan skulle gå att rädda. Det var sommar då så först hade jag på Vanish mattvätt och sen drog jag ut den på altanen, spolade med vattenslangen och hade på något rengöringsmedel som luktade gott och lät den torka. Det tog några dagar (!) för den att torka så då luktade den unket av det men inte av kiss. När den torkat helt försvann alla äckliga lukter tack och lov. Några tips som funkar på vinter har jag dock inte förutom att jag precis som dig hört om ättika. Bättre med ättiks- än urindoft iaf! :) Hoppas du hittar något bra sätt!

Kram

fnulan sa...

Välkommen hem, kunde du slita dig från bebisen?? Hade inte jag klarat: Tyvärr har jag inget tips :(((

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Ja, borta bra men hemma bäst!
Kattfan! Nej, har ingen aning hur du ska göra...
Hoppas ni har en riktigt härlig myskväll! Själv ska jag nog snart krypa till kojs. Leija sover sedan 1 timme tillbaka & jag é trött.
KRAM

Popprinsessan sa...

Välkommen hem! Håller med dig, det är alltid skönt att komma hem. Och tur är väl det :-)
Ni verkar ha haft det jättebra ohc jag hoppas att du fått lite ny energi inför vardagen som börjar igen imorgon.

Har tyvärr inga kattkisstips..
Kram!

Peter sa...

http://www.skruvat.se/Odor-X-Luktataren-pumpspray-500-ml-P47408.aspx
Min är slut annars hade jag kommit över med den, men det finns mer på Jula.