onsdag 28 december 2011

Vardag

Ja idag är det jobb och dagis som gäller för hela familjen. Barnen blev lämnade på en annan avdelning i morse då deras avdelning är stängd. Men det var inga problem för de blev mötta av en gammal favoritfröken där så de hade blivit så glada.

Det blev varken Ge-kås eller Ikea igår. Däremot så blev det Rusta

Jag blev supernöjd med färgklicken som den nya mattan gav i gillestugan


På förmiddagen städade jag bort julen! Allt åkte bort till och med adventsljusstakarna och det kändes så skönt. Tuva var ju jätteledsen först för att jag skulle ta bort julen men sen hjälpte hon glatt till att packa ner allt. Jag erbjöd barnen att ha kvar sina adventsljusstakar i både lekrummet och sovrummet men det ville de inte.


En fin vän och hennes barn kom till oss på en spontanlunch, hon hade med sig en helt fantastisk bukett med krispiga, vita tulpaner till mig


Jag älskar tulpaner


Jag önskar dig en fin dag oavsett om du fortfarande är ledig eller om du jobbar.


Kram och KÄRLEK!


8 kommentarer:

ankan67Annika sa...

Ja, tulpaner...det är verkligen underbara blommor. Vad fint det blev med mattan. Ha en fin dag. Kram

Fröken M sa...

åh, ni har det så himla fint och vilket tufft bord !! :)
här blev jag ofrivilligt ledig idag eftersom det var lungt på jobbet. Härlig men "dumt" på samma gång eftersom jag inte kan ta ut någon föräldra dag för att täcka upp...
(( C är ju föräldraledig den här veckan )
men men...
KRAMAR

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Så snyggt det blev med nya mattan! :)
Kram

Maria sa...

Vad fint det blev med mattan! Härligt med en färgklick!
Tulpaner är underbart fint. De får alltid flytta in i vårt hem när julblommorna har fått flytta ut:-)

Kram kram

Caroline sa...

Vilken uppiggande matta! Och det var väldigt vackra tulpaner, verkligen ögongodis! Nu fick du mig att längta efter det där frasiga ljudet av tulpaner! :)

Kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Gokväll älskade vän!!! Älskar er matta, passar fint till nya lyktorna, stod faktiskt å höll i likadana lyktor i dag, men blev lite snål... *ler* Luran var överlycklig för att få rå oss själva i dag å få göra så mycket skoj, å nu sover hon dessutom hos mormor och morfar... Tyckte hon kunde få lite "belöning" för att det gått så bra att sluta med natt blöjan :-D Ska hoppa i säng nu, tog på krafterna att leka i leklandet vid min ålder *fniss* hörs i morgon raring <3 KRAM

fnulan sa...

Vad fint! Är mattan från Rusta??
KRam

Russin sa...

Vilka underbara tulpaner!!! Helt otroligt fina.. Och matten blev en bra färgklick, snyggt.. :) Hur mår ni idag ? Inge mera kräk ?

kramisar