söndag 4 december 2011

Trevlig eftermiddag

Nu sitter barnen nybadade i soffan och väntar på julkalendern.

Vi har haft en väldigt trevlig eftermiddag med besök. Det var fina Jossan med barnen Max och Stina som kom. De blev kvar på middag också.

Den här fick jag av Jossan, en köksspray som heter Maison Belle och den luktar underbart av apelsin.

Imorgon bitti ska Elliot till sjukhuset igen. Den här gången ska vi träffa en läkare som ska avgöra om det blir operation av öronen eller inte. Jag hoppas att det blir det eftersom han ofta har haft ont i öronen den sista tiden och eftersom han hör så väldigt dåligt nu.

Direkt efter sjukhuset måste jag skynda mig till jobbet för ett möte som vi ska ha hela dagen. Glenn som inte ska med till sjukhuset får köra Elliot till dagis. Jag lämnar Elliot på Glenns jobb på vägen från sjukhuset till jobbet.

Sen är det ganska full rulle resten utav veckan också. Det är luciatåg på dagis på fredag, julbord på fredag kväll, luciatåg i kyrkan på söndag och sen det vanliga med dans och musiklekis.

När barnen har somnat ska Glenn och jag krypa upp i soffan och se den senaste Irene Hussfilmen. Jag ser fram emot en spännande film.

Jag önskar dig en fin söndagskväll och en bra start på den nya veckan. Jag kommer inte hinna med något inlägg imorgon.

Kram och KÄRLEK!

14 kommentarer:

Maria sa...

Låter som om det är en fullbokad vecka för Er del:-)
Här har jag också en ny duschad tjej som också väntar på julkalendern, fast hon tycker den är lite otäck.

Kram kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hoppas innerligt det går bra för E hos doktorn i morgon, ni kommer att vara i mina tankar <3 Här har maken åkt å jobbat i ett par timmar, men kommer nog snart hem om jag har tur. då ska vi nog se tomten är far till alla barnen. En kul film, med både tragiska och komiska inslag, men ett måste här inför jul. Hoppas du och G har en myssstund i soffan nu <3 KRAM älskade vän!

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Ha ha Sockerkaksvägen, tja... Why not?! Gillar ju tyvärr att äta sockerkaka... så.. ja... mina snöänglar såg inte så gracila ut, mest som om snömannen rullat runt *fniss* Efter nyår har jag lovat mig själv att det ska bli andra bullar, dvs inga bullar... Mys på hjärtat! Nu kam magnus hem så jag får se om det blir TV el film. KRAM igen <3

Caroline sa...

Hoppas allt går bra hos läkaren i morgon! Leia har också ett läkarbesök inbokat i morgon och jag som inte har möjlighet att vara med mår illa av nervositet. Jag vill alltid ha full koll på allt men den här gången har jag inte det, hemskt när barnen mår dåligt utan man vet varför. :( Jag håller tummarna för oss båda i morgon!

Det låter som ni har en fullspäckad vecka framför er. Kram kram

Maria sa...

Håller tummar & tår för att allt går bra på sjukhuset i morgon!!

Kram Kram

Popprinsessan sa...

Hoppas allt går bra i morgon och att du inte stressar för mkt. Hoppas filmen var bra, såg själv 2 Irene Huss-filmer i lördags ;-)
Kram till dig!

Linda sa...

Hoppas det går bra för Elliot hos läkaren i morgon, har han så ont och dessutom hör dåligt nu så borde han ju få rör?
Hoppas filmen var bra, Kramkram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

God morgon vännen, hoppas att det blir en bra dag <3 Å visst får vi peppa varandra efter nyår att tackla lite + kilon... KRAM <3

Fröken M - Vinn Aladdinaskar eller en Tassimo T20 ! sa...

Godmorgon vännen ! Det låter som om ni kommer ha fullt upp under veckan !!
Jag hoppas läkarbesöket går bra idag och att resten av veckan blir toppen !!
Många kramar till dig finaste !!

Helen.HUSnrNIO - Vinn härlig julklapp från Vossatassar sa...

Låter som vår vecka ungefär. Full rulle fram till den luciadagens kväll sen lugnar det ned sg tack och lov...
En sådan där köksspray skulle jag vilja ha!

Hopaps det går bra med Elliot idag! W var nära att bli opererad men sen när vi skulle på den sista kontrollen så var det så mkt bättre att de valde att ställa in. Jag hade då ställt in mig på att det skulle bli och tyckte det var bra så jag hade lite svårt att ställa om och tro på att det faktiskt skulle bli bra eftersom det varit sådant krångel och problem innan för henne.
Men sen dess har det inte varit några problem.

Ha en fin måndag kära du!
Helen.HUSnrNIO

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Håller tummarna för E! Kram

tess sa...

Är kökssprayen som en rengöringsspray?

Jannie sa...

Att du hinner med....
Hoppas det går bra med Elliot på sjukhuset!Håller tummarna!KRAM

Russin sa...

Läser ikapp på min bloglovin nu och ser jag missat helt att E har så ont i öronen.. :( hur gick det hos doktorn ?

stackars våra barn som har så ont. .:(

KRAAM