tisdag 13 december 2011

Tårar

Sitter på jobbet med en stor klump i halsen. I morse när jag lämnade på dagis var lilla loppan så ledsen. Hon grät och ville gå hem till pappa sa hon

Pappa är mycket bättre men är hemma även idag för att vila upp sig en sista dag så att han inte blir sämre igen. Tuva har varit lite hostig men har ingen feber men det är klart att det hade varit mysigt att vara hemma med pappa ändå. Hur som helst så gör det så ont i mammas hjärta att lämna gråtande barn på dagis. Dock vet jag att hon har det bra nu, jag ringde efter en stund och då var hon inte ledsen längre.

Igår var vi hemma hos fina Ida och fick Tuva klippt. Hon blev jättefin!

I eftermiddag är det ingen dans eftersom det är många som är upptagna med luciafiranden idag. Vi har ju gjort vårt redan. Imorgon ska barnen ha dansuppvisning på förmiddagen. Bland annat ska deras dagis komma och titta på dem. Jag kommer jobba hemifrån imorgon så att jag kan lämna dem på uppvisningen och sen hämta dem där och lämna dem på dagis.

Idag blir jag förhoppningsvis faster! Min svägerska ska bli igångsatt idag. Våra varmaste tankar går till henne och min bror idag!

Kram och KÄRLEK!

12 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Usch, nej det är aldrig kul att lämna någon ledsen. L har haft en lång period på nya dagisavdelningen när hon inte velat dit. Idag på Lucia undrade hon dock om jag inte skulle gå snart...
Hoppas att det blir en bra dag idag,
kram!

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Usch ja, inte kul att lämna ledsna barn :( Skönt att Glenn é på bättringsvägen! Så mysigt att bli faster! Håller tummarna att allt går bra!
Sv: Jo, känns som han talar sanning, så får väl tro på hans ord.
KRAM

Fröken M - Vinn en Tassimo T20 ! sa...

usch, det är inte alls kul att lämna en ledsen liten skrutt, men du kan ju trösta dig med att det brukar gå över ganska fort när de börjat leka med de andra barnen och får annat att tänka på !
Va spännannde med en ny liten bebis i familjen :)
Många kramar till dig finast !!

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hej vännen! Ja ledsna barn är inte skoj, luran kom gråtandes i luciatåget i morse, åhh... hon som är så frammåt, men i morse blev det fel med alla föräldrar och anhöriga som trängdes på dagis. Hon kröp upp i min famn å vägrade vara med... <3 Men mysigt firande iaf. Och så skoj att du med stor sannorlikhet blir faster i dag å barnen får sig en kusin!!!
Ang gårdagskvällens besök så var det inte den hunk man drömmer att bli räddad av om det brinenr som ringde på om man säger så *fniss* KRAM

Russin sa...

Hej gumman..
usch usch usch för att lämna liten ledsen på dagis, men skönt att det gav sig sedan då du ringde.. :( Skönt att din man är på bättreingsvägen iaf..

Här har vi just varit och tittat på lussefirande Stina, haha... min llilla loppa sjöng för full hals och var itne blyg för 5 öre som jag trodde hon skulle vara. :) Underbart att titta på.. :)

hoppas du får en fin dag <3

carola sa...

Ledsna barn är värsta tortyren:) då skulle man avslöja allt.
Lisa gråter inte längre när jag åker in, säger bara hämta dig sen mamma, hukhuset:)
Idag ska jag sova hemma, åh läsa saga och sjunga för nils och agnes.
Lika låt jag sjungit sen dom llåg i magen..

Varma kramar till en kvinna med stort hjärta

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hi hi ja jag tänkte jag kunde bjussa på en glimt fårn hur tokiga vi EGENTLIGEN är ;-P Ni skulle bara veta *fniss* Här sänker sig mörkret och dagen börjar lida mot sitt slut, men jag är långt i från kalr med det jag skulle, så det får bli någon timme i kväll med. Kramis <3

millamagi sa...

Så skönt att hon snabbt blev glad - de brukar ju vara så. Men jag förstår henne vem hade inte velat vara hemma hos pappa en hel dag??? Jag älskade ensamtid med min pappa tyvärr är han inte med oss längre - stor saknad. Ha en bästa lucia Kramen

Jannie sa...

Å fy fasiken...Det måste vara fruktansvärt när de blir ledsna så...
o skönt att det gick över iaf!

Härligt att Glenn mår bättre!hoppas nu sötaste Tuva klarar sig bara.
o hoppas allt är bra med dig vännen!Du tycks då ha fullt upp jämt o ständigt!stor kram

Ps Den där morotskakan du pratade om hade jag då inte tackat nej till.ÄLSKAR morotskaka!

Ida sa...

Usch inte alls kul att lämna ifrån sig sina ledsna barn.
Skönt att hon inte var ldsen när du ringde och kollade efter.
Hoppas att ni får en härlig kväll. Här är barnen inte alls roliga i kväll övertrötta å fullt gnäll :/
KRAM

Ulrika sa...

Aldrig roligt att lämna ledsna barn på förskolan, men samtidigt går det ju över fort!. Hoppas att det går snabbt för din bror och svägerska! Jag blev igångsatt med Moa och gick i nästan 1.5 dygn innan jag fick några värkar men sedan gick förlossningen snabbare!

Linda sa...

Alltid jobbigt att lämna ledsna barn, men skönt att ringa och få bekräftat att dom är glada och leker igen. (vi har haft turen att inget av våra barn har varit svåra att lämna och lämna ett ledset barn kommer jag inte ihåg när jag gjorde sist)
Så mysigt med en liten bebis i familjen, hoppas den lille/lilla sett dagens ljus nu och att allt gått bra.
Kramar