torsdag 1 december 2011

På egna ben

Igår var det min sista gång hos psykologen. Det har känts bra ända fram tills i tisdags. Då började tankarna komma. Nu ska jag klara mig själv. Min psykolog är en fantastisk människa, första gången jag träffade honom kände jag direkt ett stort förtroende för honom. Jag har öppnat mig för honom och vänt in och ut på mig själv. Det har varit så skönt att få komma till honom en gång i veckan och ventilera, han har varit min livlina. Han har hjälpt mig att reda ut mina tankar och tänka mer på mig själv.

Men nu är det alltså dags för mig att stå på egna ben. Dags för mig att ensam kämpa emot ångesten och mina hjärnspöken. Jag har oerhört mycket kvar att jobba på, jag måste jobba med mig själv dagligen.

Just nu känns det tungt, ångesten som så länge har hållit sig borta river i bröstet på mig men jag vet att jag kommer fixa det här. Med hjälp av min underbara familj och med hjälp av Er mina fina vänner! Ni är alltid så underbara och kommer med stöttande ord när jag känner mig nere. Från djupet av mitt hjärta vill jag säga TACK!

Med en sån här fin familj, kan man inte annat än kämpa!
Älskar Er så att det gör ont!


Kram och KÄRLEK!



13 kommentarer:

Mia sa...

Du fixar det!!! Glöm aldrig bort att du har mig, jag finns här alltid!
Kram <3

Kerstin sa...

Suss til deg <3 Skulle ønske vi var nærmere hverandre. Ha en fin 1. desember med din fine familie.
Stor klem

evelinahellstrom sa...

vet själv hur jobbigt det kan vara med den där förbannande ångesten som ibland tar över ens liv..
Kämpa på!! det fixar du! kram

Ida sa...

Det fixar du, glöm aldrig att be om hjälp.
Ha en härlig dag. Kram

Mamma Russin sa...

Hej vännen..
Du kommer fixa detta galant gumman.. Och glöm aldrig att vi finns "ett tangentbord" bort.. ;) Och jag håller med dig att kortet på din fina familj är så fint.. <3

KRAAAM

Sara sa...

Masa kramar till gumman!
Hoppas att dom värmer och att du får en bra dag! ♥
Kramar i massor!

CiliaH sa...

Tror också på dig, och finns här jag med.

KRAM

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Familjen är en enorm drivkraft, de flesta gör ALLT för sin familj, medan andra förstör och tär på dess förtroende genom upprepade svek och handlignar... I ditt fall vet jag att du går genom eld och vatten för de dina, och att du kommer att LYCKAS att stå på egna ben. <3 Å en liten julfest med er vore given om vi bara bott närmre varandra raring <3 KRAM

Fröken M - Vinn en Ziperall, Aladdinaskar eller en Tassimo T20 ! sa...

Att du får fortsätta kämpa "ensam" betyder ju att du har kommit en bra bit på vägen, du kommer klara det här !Du har världens finaste familje och en hel drös med vänner här på nätet som finns för att peppa dig när det behövs !! kramar

Johanna - Mamma till Leija sa...

Heja, detta fixar du! <3 Kram

Linda sa...

Du kommer fixa det här gumman, man är starkare än vad man tror när det gäller, och med fina vänner och familj bakom är du aldrig ensam.
Kramar

Jannie sa...

Du kommer greja det galant vännen!
Tror stenhårt på dig!du är fantastisk!Massa kramar

millamagi sa...

En dag i taget, en tanke åt gången. Med din familjs stöd och din kärlek till livet kommer det här att funka - du vill!!! Jag tror på dig, krama om dig & va' lite extra snäll mot du!!