torsdag 1 december 2011

Kalenderöppning

Idag var det äntligen dags att öppna första luckan i julkalendern. Barnen har fått varsin kalender ifrån farmor och farfar som innehåller godis och leksaker. Den öppnades i morse.

När vi kom hem ifrån dagis öppnade barnen kalendrarna de har fått ifrån mormor och morfar. Tuva har fått en Hello Kitty och Elliot har fått en Lego.

Så här nöjd var Elliot när han hade öppnat första luckan och fått en legogubbe.

Tuva var också nöjd med sin Hello Kitty fast det kanske inte ser så ut på bilden.

Nu ska jag snart skjutsa barnen till Musiklekis. När de kommer hem igen är det dags för kvällsmat och sen ska vi titta på julkalendern på tv tillsammans och öppna den kalendern.

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Jag har glömt öppna min chokladkalender. Får göra det sen... Ska också se julkalendern om en stund. Hoppas den e bra!
Kram

Maria sa...

Det var det första Saga sa i morse när hon vaknad, kalenderdax & så hoppade hon upp ur sängen:-)
Hon fick öppna en choklad & en Pet Shop kalender på morgonen & så blev det en choklad till nu i kväll.
Hon hade Hello Kitty kalendern förra året & gillade den jätte mycket.
Vad tyckte ni om julkalendern?

Kram Kram

Popprinsessan sa...

Låter ungefär som vår dag!
Det blir nog lätt att få upp L nu om mornarna :-)
Hoppas att du haft en fin kväll,
kram!

britta bloggar sa...

Härligt!

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Så himmla mysigt det låter med öppnandet, här är det bara chokladkalendrar. De fick från ICA och Bamse med, men under ett obevakat ögonblick åkte de luckorna upp ;-D Så jag iddes inte köpa TV:kalendern till dem, får vänta till nästa år... Önskar dig en fin dag rara du <3 KRAM

Jannie sa...

Jag vill oxå ha en kalender...
Morotskaka??Det är ju sååååå jäkla gott!
Slå en signal nästa gång det är dags så kommer jag som ett skott!
Bamsekram

carola sa...

Vi hade det bra nisseman och jag.
klippte håret kort och blev så snygg, vi glömde dock papper till optikern så det blir en tur på lördag med.
käkade god lunchbuffe med Sanna på österns, så det var inge synd om oss:)