onsdag 14 december 2011

Julkortsbrädan framme

Nu har julkortsbrädan kommit fram som vi gjorde förra året
Den får stå i hallen även i år

Det första julkortet kom igår och visst är det fint? Det har min älskade moster gjort

Tack så mycket för gratulationerna igår. Det känns verkligen roligt att ha blivit moster men det är ju tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra.

Idag ska jag som sagt jobba hemifrån. Barnen ska ha dansuppvisning och jag ska lämna dem där 8,40 och sen ska jag lämna dem på dagis efteråt så för att slippa flänga fram och tillbaka så jobbar jag hemifrån idag. Jag stannar nog kvar på uppvisningen för att se vad mina små troll har lärt sig den här terminen.

Kram och KÄRLEK!

14 kommentarer:

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Så fin er julkortsbräda är! Även här kom det första julkortet i går, men då jag inte skickar julkort själv har de som kommer minskat med åren. Föredrar å ringa och önska god jul istället, äldre släktingar gillar det, men så är jag lat och har strukit att göra julkort som punkt på min lsita då det var en sak som stressade mig förr även om jag älskade det. Och så skoj att du blev faster, min bästa vän som länge velat bli mamma, men som av olika skäl inte blivit det ringde i går och berättade att jag om allt går bra blri "moster" i början av juni. SÅÅÅ glad blev jag . Önskar dig en bra arbetsdag, jag ska fortsätta här men är så förkyld och ofokuserad... KRAM

Caroline sa...

Så fin brädan är, smart lösning! Jättefint och pyssligt kort som din moster gjort också. Vi skickar inte julkort längre och får därför nästan inga. Förutom möjligtvis mormor, henne skickar vi till. :)

Hoppas det går bra på uppvisningen!

Kram

Mia sa...

Hihi, nu är du snurrig! Har du blivit moster eller faster???
Puss på er

Killmamman sa...

å vilken mysig idé att samla alla kort sådär :)

Kerstin sa...

Tenk å være først :) Kos dere på danseoppvisning. Veldig fint bilde på ungene på julekortet deres også. Det er også kommet opp på veggen - som første julekortet :) Så flinke og effektive vi er ;)
Stor klem

PS! Neste jul er det mange fridager ;)

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Vilken fin bräda, duktiga ni är! Saknar er! Lilla Elis var underbart vacker, mycket Rosmer i honom. Pussar o Kramar till er alla!

carola sa...

nämen va coolt, jag funderar på att hänga upp ett snöre någonstans.

badet var bra, somnade nästan:). Skönt att sovit hemma, önskar baara jag kunde vakna på morgonen innan barnen går. Det går inte jag är väck då.
Kram gumman

Angelica sa...

Vilken smart grej :D

Jannie sa...

jättefin bräda o fantastiskt flott vykort!nog det finaste jag sett någonsin!

ha ha ha Jo du vännen.Det är (tyvärr) sant.En del är helt stolliga.6 par strumpor i olika paket...
KUL! O god jul liksom!KRAMEN

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Vilken smart bräda! :)
Sv: Hon fick tyvärr lite feber igårkväll, men imorse va hon feberfri igen! Kram

britta bloggar sa...

Åh, fint! Och vilken bra grej!

Yohanna i Las Palmas sa...

Åh vilken fin. Jag hade planer på att göra något liknande men som vanligt så har det bara stannat vid planer.

Glad Lucia föresten och jättesöta lussebarn du har. Kul att få komma och titta på deras uppvisning. Men tre omgångar kan jag förstå var för mycket för dem.

Och ett pepparkakshus har ni lyckats med också. Vårat gick sönder och blev nedlaggt :(

Hälsningar
Yohanna

Linda sa...

Vilken fin julkortsbräda, vilken smart idé.
Här har det ännu inte trillat in något kort, tyvärr är det ju så att fler och fler slutar skicka "riktiga" julkort, våra ligger dock färdiga att skicka iväg på köksbänken, dock inte alls lika många som vi brukar skicka,
Krmar

ami sa...

Åh, vilken fin julkortsbräda! Är det ok att jag kanske någon gång i framtiden lånar idén från dig?

Ha det gott!