söndag 18 december 2011

Fjärde advent

Godmorgon vacker!

Ryggen känns lite, lite bättre idag. Men jag tror inte jag kan göra speciellt mycket idag för då känns det som att den kommer bli värre igen. Jag ska ta och ringa till min vän och höra om han kan hjälpa mig idag. Det är fruktansvärt smutsigt på golven här hemma eftersom vi struntade i städningen förra helgen. Glenn har ont i ett revben efter allt hostande så det lär ju inte bli städat här idag heller, någon som är sugen på att komma och städa?

Ja nu är det mindre än en vecka kvar till jul. Några julkänslor har jag inte överhuvudtaget, jag gillar ju inte julen men jag försöker ändå för barnens skull. Igår klädde vi granen och den är minst sagt annorlunda. I år har vi bland annat en teckning på en tårta i granen. Men det är barnen som får bestämma.

Jag önskar dig en fin fjärde advent!

Kram och KÄRLEK!

9 kommentarer:

Maria sa...

Skit i städningen vännen!! Lite smuts är det ingen som har dött av:-) Lyssna på kroppen istället!
Är egentligen inte heller någon storälskare utav julen, men i år känns det helt ok faktiskt. Behöver inte stressa från det ena stället till det andra & behöver inte tänka på en massa mat heller.
Och här i Söndrum snöar det just nu, riktigt mysigt:-)
Saga tackar för grattis hälsningen!

Kram Kram

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Ingen julkänsla här heller. Tänkte häromdan att jag nog får ta mig en sväng till Väla nästa vecka. Sen kom jag på att det é ju jul nästa vecka, smått panik, haha! KRAM

Ulrika sa...

Ta det lugnt! Städningen får ni tar när ni blir bättre!

Kram Ulrika

Popprinsessan sa...

Äsch, dämpa belysningen och tänd lite ljus så är det ingen som ser lite damm i vrårna! Se till att bli friska och pigga istället!
Kram till dig!

♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥ sa...

Hoppas att julkänslorna snart infinner sig, men jag håller med om att det är svårt när det inte är någon snö :/

britta bloggar sa...

Instämmer med övriga här, ta det lugnt och vila! ta hand om dig fina du!

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hoppas din vän kunde hjälpa dig så du inte har ont i ryggen nu vännen <3 Å så härligt det låter med teckning i granen, här skulle det dock inte förekomma då jag är julgransfaschist *fniss* Men jag tycker mig kunna få vara det då barnen får göra EXAKT hur de vill hos mormor och morfar. De har numer en gran där allt hänger på en meter höjd och på två grenar typ ;-)
Å blunda för dammråttorna, huvudsaken ni har varandra så gör stöket mindre. Vi hade dock blundat i tre veckor så här krävdes ett röjande i dag. Dock nöjde vi oss med övervåningen, resten av huset tar vi senare i veckan... kanske... eventuellt... om vi orkar... *ler* Ha nu en fin kväll vännen! KRAM

veronica johansson sa...

En stor peppkram till fina du <3 Lyssna på kroppen det lönar sig i slutendan :)
Kram till dig

Jannie sa...

Stackars dig...Hoppas verkligen att ryggen känns bättre idag!
Men WHAT??gillar du inte julen kvinna??det är ju SÅ underbart!
Sen hade det ju iofs gärna fått komma lite snö här på kusten...
MASSA kramar