torsdag 22 december 2011

En fantastisk vän

Idag när jag kom hem låg det ett paket i brevlådan till mig

Det var fina Therese som hade skickat mig ett gott julte och ett jättegulligt kort! Tusen tack underbara vän!

Idag när jag kom hem till min vän som skulle hjälpa mig med ryggen hade han en annan vän där och det var han som skulle behandla mig idag. Direkt när han tittade på mig konstaterade han att ena min fot är sne och han såg även att ena knät var lite vridet. Han började med att trycka knät tillrätta. Foten och knät har gjort att jag har belastat ryggen fel och därför har jag fått ont. Han konstaterade också att jag har alldeles för dåliga muskler i nedre delen utav ryggen och på grund av det får jag dålig hållning och det gör såklart också att jag får ont. Jag är fortfarande inflammerad i ischias och han frågade mig om jag var rädd för nålar. När jag svarade nej satte han två nålar i ryggen på mig. Sen stod han och höll händerna på min rygg en lång stund. När han hade tagit ut nålarna fick jag lägga mig på rygg och då började han trycka på olika punkter under mina fötter. Nu några timmar senare när jag sitter i soffan känns det som att det bränner på ryggen på mig. Vi får väl se hur det känns imorgon. Hur som helst så ska min vän ge mig lite övningar för ryggen som jag ska börja göra så att jag kan träna upp musklerna i ryggen.

Kram och KÄRLEK!

9 kommentarer:

britta bloggar sa...

Gulligt!

Popprinsessan sa...

Men vad bra att man hittade Kinas med ditt ben! Ja, eller inte bra, men du förstår kanske hur jag menar :-) Skönt med en anledning till det onda. Jag är också alldeles för svag i ryggen och det blir absolut inte bättre nu när jag bär omkring på R. Ska verkligen försöka att komma igång med träningen efter helgerna, men det blir inte helt enkelt..
Hoppas att du har en skön kväll och att ditt nyaste smakar yummie :-)
Kram!

CiliaH sa...

Vilka underbara vänner! Hoppas du får rätt på din rygg, jag vet hur hemskt det är att gå med ständig värk, fast mitt satt mer i lederna. Själv blev jag bättre tack vare en pt på gymmet.

Kram

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Hoppas det fixar sig med ryggen! Kram o puss

Malin sa...

Det bådar gott för ryggen att det bränner. Tyder på att spänningarna släpper och blodcirkulationen börjar ta fart igen =)

Hoppas att du känner dig mkt bättre i morgon!

millamagi sa...

Håller tummarna för att vännens väns behandling funkar, det där m felbelastning var ju en klok observation, som sagt - håller alla tummar!!! Kram & ha en underbar da'innan doppardan

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Så skönt att du får hjälp med din rygg! :)
Kram

Caroline sa...

Konstigt nMin kiropraktor

Caroline sa...

Hihi, min mobil är knasig! Det jag skulle skriva var att konstigt nog låter det där skönt. "Min" kiropraktor hjälpte mig med mitt ben som också blivit snett när jag fick ont i ryggen och det blev såå mycket bättre. de vet verkligen vad de gör. :) Hoppas det känns bättre för dig!

GOD JUL! Kram