torsdag 8 december 2011

Blommogram

Godmorgon!

Statusen är ungefär som igår. Glenn ligger däckad med feber och jag har ont i kroppen och huvudet. Imorgon är det tänkt att vi ska på julbord med mitt jobb men vi får se hur det blir med det. Imorgon bitti ska i alla fall jag se på barnen när de går luciatåg på dagis.

Igår när jag kom hem ifrån jobbet hade det kommit blommogram till mig. Den här fina gruppen hade jag fått ifrån en fin vän som hade glömt min födelsedag.
Oj så lyxigt det känns att få blommogram. Det gjorde min dag igår!

I morse lämnade vi lite julklappar till personalen på dagis. De får varsin jultavla och en chokladkaka. Jag tycker det är svårt att hitta på något att ge dem. Vi vill ju visa vår uppskattning för att de tar så bra hand om barnen.

Nej det är väl bara att jobba på. Högarna tycks aldrig ta slut, snarare så känns det som att de bara växer.

Kram och KÄRLEK!

10 kommentarer:

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Så fina blommor, förstår din glädje <3 Håller tummarna ni inte blir sämre utan kan åka och njuta av julbordet i morgon och att barnen kan lussa, vi har vårt först på tisdag morgon nästa vecka... längtar så!!! Och julbord blir det på lördag för vår del, makens jobb bjuder. Hoppas bara att man är kry som sagt, i dessa bacilltider är det omöjligt att planera :-/ Önskar dig en fin dag vännen <3

Russin sa...

God morogn gumman..
TACK för dina fina ord om min nya blogg..:)

Så tråkigt att din man är sjuk och att du inte heller är helt ok.. hoppas du inte blir liggande med bar.. inte roligt när både föräldrarna ligger sjuk samtidigt.. :(

mysigt med luciatåg, vi har ett nästa tisdag.. Stinas första lussetåg. Men tyvärr kommer jag missa det för det är då Lo ska in på sjukhuset för sin stora underkökning.. :( men gubben och S farfar kommer och tittar på henne iaf.. Han får väl filma så jag får se sedan.. :)

Önskar dig en fin dag vännen.. KRAAAM

Popprinsessan sa...

Härligt med lite uppmuntran när det känns tungt. Hoppas att G kryar på sig under dagen och att du lyckas beta av några högar.
Kram!

Västgötskan sa...

Wow, vilka underbara blommor! :-)

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Hoppas ni kan gå på julbordet! Mysigt med luciatåg & så fint blommogram! :)
Kram

carola sa...

åh så lyxigt och så fina.
Här går det sådär, gör så gott vi kan.
Önskar vi hade mer folk omkring oss som kan hjälpa oss, med tanke på barnen.
Dom behöver få ha roligt, sliippa vara i det här hela tiden.

Varm kram till dig

CiliaH sa...

Krya på er båda två! Jag har precis ställt in morgondagens kvällsaktivitet här för jag är helt slut och har så ont i kroppen, att det blir soffläge hela morgondagen för mig. Ska bara bita ihop en liten stund till på jobb eftersom jag har ett utvecklignssamtal kl 16.

Fina blommor! Man blir så glad av blommogram!

KRAM

Maria sa...

Åh vilka fina blommor!!
Hoppas att ni kommer iväg på morgondagens julbord!
Krya på Er i massor nu.

Kram Kram

Fröken M - Vinn en Tassimo T20 ! sa...

åh vilken härlig överraskning att mötas av en bukett fina blommor !! jag håller tummar och tår för att ni ska komma iväg på julbordet i morgon och att lussefirande blir riktigt mysigt !! kramar

Linda sa...

Så fina blommor, förstår du blev glad.
Mysigt med luciatåg, jag hoppas jag har möjlighet att gå på Moas och se, jag ska egentligen till jobbet men försöker övertala jobbet att komma till mig istället:)
Trevligt helg fina du, Kramar