måndag 26 december 2011

Annandagen

Idag får jag besök av en gammal barndomsvän. En mycket speciell och fin vän som jag har delat mycket med. Hon bor i Stockholm men är på besök hos sina svärföräldrar i Skåne över jul och idag ska hon komma hit för några  timmars mys.

I eftermiddag ska vi hem till Glenns farmor för den traditionella annandagsmiddagen.

I vår familj ger vi inga julklappar oss vuxna emellan men vi hade ändå turen att få två jättefina julklappar

Av mina fina föräldrar fick vi fyra Iittala ljuslyktor i en härlig turkos färg


Min fina moster med familj gav oss denna fina tavla med texten
"Peace begins with a smile"


Just nu leker barnen i lekrummet med sina nya leksaker. Jag ska ta och vika en tvätt innan jag fixar oss lite frukost. Glenn ligger fortfarande och sover och han får göra det en stund till. Klockan fyra inatt fick han nämligen ett jourjobb som han var iväg på i en timme.


Jag hoppas du har en mysig fortsättning på julen.


Kram och KÄRLEK!


13 kommentarer:

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Så söta dina änglar var! Å mysigt med besök av en kär barndomsvän, hoppas ni får det trevligt samt att ni avnjuter en god annandagsmiddag senare i dag. Era lyktor var så fina med, ska nog ta fram mina blå nu när jag tar bort julen... KRAM älskade du <3

Russin sa...

Hej gumman och god fortsättning.. :)

Oj så det har blåst i natt, hos er med ?

Här skulle jag till gymmet men vaknade med ont i halsen så träna törs jag inte.. :( attans.. så nu blir det film mys under täcket med lilla Stina idag..

Kram <3

Fröken M sa...

Åh va mysigt !! ta till vara på dagen vännen :) Många kramar

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

God fortsättning! :) Så trevligt med besök! Hoppas ni får en bra dag! KRAM

Caroline sa...

Såna där vattengröna ljuslyktor har vi också och de tycker jag är ursnygga!

Det har blivit dåligt med sömn för oss med i natt men pga stormen, herregud vad det skallrade i takpannorna, ven och knakade i huset. Jag var övertygad om att något skulle bra trasigt när jag gick ut i morse men ing större skador än vad jag kan se. :)

Önskar dig en fin dag vännen! Kram

Popprinsessan sa...

Vilka fina presenter! Ofta är det de otvugna presenterna som blir bäst!
Angående awards så tycker jag inte att man ska känna sig tvingad att skicka vidare om man inte känner för det! Det roliga för min del är att någon tänkt på just mig :-)

Hoppas att mötet med din vän var trevligt och att ni nu har en skön kväl.
kram!

fnulan sa...

Men åå vad fin tavla!! Verkligen talande text! Kram

Fröken M sa...

Godkväll vännen ! hoppas ni haft en mysig dag med en massa god mat !
Här har vi äntligen landat i soffan - jag väntar på sallad från pizzerian och efter det sängen ! Ledigheten är slut för min del och det har varit en lååång men härlig helg som helt sugit musten ur mig ! ;)
KRAMAR

Yohanna i Las Palmas sa...

Halloj!
Tack för det du skrev hos mig om julen, det känns skönt att höra. Ja inte att det är så du tycker men att det inte är perfekt överallt.

Ni ser ut att ha haft det lite julmysigt i alla fall.

Hälsningar
Yohanna

Ulrika sa...

Hej

Låter som ni haft en skön och bra jul! Tack så mycket för hjälpen med våra små husdjur!

Kram Ulrika

Sveriges One Direction sa...

Hej!
Har du någon slags beundran för det brittiska bandet One Direction, eller gillar du bara någon enstaka medlem? Besök i så fall min blogg om världens bästa band, http://sveonedirection.blogg.se/ Du kommer inte ångra dig ;)

Ha en fortsatt trevlig dag!

millamagi sa...

Peace begins with a smile... den lilla texten tar jag med mig idag - talande.
Du verkar ha haft en bra jul - så skönt. Ha en bästa mellandag kram
PS tack för grattis DS

Helen.HUSnrNIO sa...

Vilken jättefin tavla!
Den där texten kommer jag nog att lägga på minnet... Kanske kan användas frampå...