tisdag 1 november 2011

November

Godmorgon raring!

Det är helt galet vad tiden går fort! Det är redan november idag. Snart är det här året slut, jag tyckte precis det var nytt år.

Igår var det ny hörselkontroll för Elliot eftersom han inte hörde alla toner förra gången vi var där. Tyvärr så hade han ännu sämre resultat den här gången. Visserligen så har han varit mer eller mindre förkyld sen sist vi var där så vi får hoppas på att det är det som spökar. Nu ska vi i alla fall få en remiss till sjukhuset så får de kolla upp honom ordentligt där.

Jag fick en hel del gjort på jobbet igår så idag känner jag mig lite lugnare. Finns självklart massor kvar att göra men jag känner att jag har lite mer kontroll idag.

Idag säger vi GRATTIS till vår fina Junior som fyller 8 år idag! Det får vi nog fira med lite ost som han älskar och kanske ett ben också.

Önskar dig en fin dag min fina vän!

Kram och KÄRLEK!

21 kommentarer:

Magda sa...

Hej fina du! Jag är VÄRDELÖS på att läsa bloggar, men nu ska jag verkligen försöka följa din! :) Krama å gratta Bullen från oss, el Tårtan som Alex kallade honom ;) Puss!

Caroline sa...

Otroligt söt bild! Grattis till honom!

Idag är min första dag efter mammaledigheten, jag jobbar som receptionist. Sitter på bussen dit nu och saknar barnen. Buhu...!

Stor kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Er Junior är ljuvlig, ahr god lust att kidnappa honom, men skulle tro att han är ett litet dreggel monster, precis som min rottis Dobby var *ler* Så fin är han iaf, så grattis från oss till honom <3 Trist att det inte gick bra med hörseltestet, men skönt om ni får remiss och kolla det mer grundligt! Lämnar en drös kramar till en av världens goaste bloggvänner!

Mia sa...

Grattis till lilla monstret, jag "avgudar honom" verkligen ;-)
Hoppas det bara är förkylningarna som spökar och att det går bra med hans test på sjukhuset. Emma hade likadant men det var ingen fara!
Puss på er <3

Ciliah sa...

Håller tummarna för att det inte är något problem med öronen.

Vilken goding! Grattis på åttaårsdagen :)

Kram fina du

Kerstin sa...

Hei vennen, lenge siden jeg har vært å hilst på deg nå ;) Så synd med Elliots hørsel. Vi satser på at det er forskjølelsen som har gjort at den er nedsatt. Bra ihvertfall at dere får komme til spesialister nå.
Tenk at Junior er 8 år!!!! Gi ham en god klem fra oss alle. Han er verdens fineste Junior ;) som er livredd for katten ;)
Savner dere masse.
Stor klem

Mamma Russin sa...

God morgon vännen..
men kära jisses så sööööt Junior är, stort grattis till han.. Tråkigt med Eliots hörsel då, håller tumme för att det är förkylningen som ställer till det för han..

kramkram gums.. <3

lolla sa...

morning
hittade hit från sockenvägens söta, vilken trevlig blogg du har.
och en helt underbar hund, hälsa grattis till honom.
Jag har nyligen varit super arg på min rottis Dixon som drog till skogen efter nåt djur när vi var ute på gården, men som tur var kom han tillbaka ganska snabbt, han hörde nog att matte var riktigt arg :)
ha en fin dag
kram lolla

Helen.HUSnrNIO - Vinn en personlig almanacka sa...

Inte konstigt om han hör sämre efter en massa förkylningar ju men det är ju skönt att få komma iväg och kolla det ordentligt.
W har även hon haft en remiss och kollat på sjukhus. Då såg det bra ut så det blev inte mer utav det. SKönt som sagt att få en orrdentlig genomgång.

Härlig bild på er fina åttaåring=)
Det är väl självklart att han ska ha ost och ben idag !

Ha en trevlig tisdag.
Helen.HUSnrNIO

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Ja, vi får hoppas det går bättre med hörseltestet nästa gång. Grattis till Junior! :)
Kram

carola sa...

Älskade du, jag sitter här och läser igenom era kommentarer. Det finns vissa som har en speciell plats i mitt hjärta och det är du.
Du får mig alltid att känna mig varm för jag känner att dina ord är på "riktigt"..Det betyder oerhört mycket för mig.

Önskar dig och familjen en underbar dag

Britta Bloggar sa...

Hoppas det ordnar sig med öronen! Ha en fin dag!

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Grattis Jullebullen från Mormor o Morfar! Ge honom en stoooor kram! Elliots hörsel hoppas vi på att det är förkylningarna. Säkert så! Pussar o kramar

Åsa sa...

Hej, jag hittade hit från sockenvägens söta.

Så fin Vovve Ni har GRATTIS på 8 års dagen.

mvh Åsa

i min lilla lilla värld sa...

Nä men.. Visste inte att han hörde dåligt. Hoppas verkligen det bara är förkylningen som spökar

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hej vännen, vill du ha äran att ta över stafettpinne efter mig? JAg har fått BLOGGBOKEN skickad hem till mig, och det är nu min tur att skicka den vidare till någon annan, och jag skulle väldigt gärna att just DU gjorde ett avtryck i den efter mig *ler* Hojta till o mdet är ok, så lägger jag den på lådan till dig i morgon - och så kommer det ett litet inlägg om den i min blogg i kväll.... KRAM

Åsa sa...

Vår lilla Bullen är en 13 veckor gammal Sibirian Husky, vi var och hämtade honom hos uppfödaren i lördags så han är väldans ny...
Vad är Junior för ras?
mvh Åsa

fnulan sa...

Hej!

Du var intresserad av att delta i ett event i Skåne, nu har jag lagt upp lite info på min blogg. Hoppas att vi ses!
Kram

Maria sa...

Hoppas att allt löser sig med Elliots öron! Kanske inte alls konstigt att hörseln är nedsatt när man har varit förkyld ett tag. Men det är skönt att det kollas upp ordentligt.
Så fin han är vovven, grattis till honom:-)

Kram Kram

Popprinsessan sa...

Jag håller med dig, tyckte just att det var nyår och jag var höggravid :-)
Skönt att det kollas upp ordentligt med hörseln.
Hoppas att det varit en bra födelsedag idag och att ni har ett fint höstlov.
Ang Busfabriken så är det tydligen ungefär samma som i Halmstad, fast det i Hbg är större (enligt svägerskan). Det är hög ljudnivå och mycket stim, men L gillar det och det är ok någon gång då och då.

Hoppas att ni har en fin kväll,
kram!

Ulrika sa...

Skönt att de kollar upp hans hörsel ordentligt. Får hoppas att det är förkylningen som spökar, har aldrig upplevt att han skulle höra dåligt.

Junior börjar bli en gammal kille! Hoppas han fick något riktigt gott i går!

Kram Ulrika