onsdag 9 november 2011

Ni är så underbara

Tack för alla fina kommentarer igår i mitt inlägg där jag var trött och less. Ni är verkligen för goa mina underbara vänner! Vad vore livet utan er?

Idag känns det bättre. Elliot är väldigt täppt i näsan men det rinner inte. Jag är mest irriterad och rosslig i halsen och bröstet men det går ju över någon gång. Vi är ju inte de enda som går runt och är ständigt förkylda.

Vi har fått svar på Elliots prover och de visar ingen allergi på mjölk, fisk, gluten, soja eller ägg. De visar inte heller på någon laktosintolerans. Dock så tycker vi att han har blivit bättre i magen sen vi började ge honom laktosfria alternativ. Vi tänker fortsätta med det ett tag så får vi se hur han verkar i magen.

Nu är det hög tid att dyka ner i jobbhögarna igen.

Kram och KÄRLEK!



11 kommentarer:

Ciliah sa...

Hej vännen! Skönt att det känns lite bättre igen. Positivt att proverna inte visade något. Det är ju så jobbigt med en massa matallergier, sen kan man ju ändå vara känslig. Jag har inga diagnoser men kör laktosfritt och relativt glutenfritt, framförallt mackor är bannlysta, för min mage mår så mycket bättre då.
Ha en fin dag.

Kram

Ida sa...

TACK. :) hoppas ni blir kvitt förkylningarna. Jag hoppas mitt humör blir bättre när vi fått undan och kommit hemifrån en stund ;) kram

Maria sa...

Vad skönt att proverna inte visade något!! Och skönt att hans mage verkar vara något bättre nu när ni använder er utav laktosfria alternativ.
Fy vad tjatigt det är med dessa förkylningar:-( Jag är också riktigt rosslig och det tar så mycket krafter ifrån en....hoppas bara det inte ska hålla på så här hela vintern!

Kram till dig vännen!

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hej älskade vännen, kikar in så här på lunchen för att ge en kram å önska dig en fortsatt fin dag. Skönt att E blivit bättre i magen, skulle gjort som ni å fortsatt åtesta även om proverna inget visade... Här räknar jag timmarna tills magnus är hemma igen, är så skönt när hela familjen är samlad. Får nog fira med hemmagjord pizza i kväll :-D KRAM

Caroline sa...

Vad skönt att han verkar bättre i magen av den nya kosten.

Vi går också och är småförkylda för jämnan under hösten och vintern. Ibland känns det som att det är det sjuka sim är normalt och när man väl råkar vara frisk blir man överraskad. :)

Kram!

Helen.HUSnrNIO sa...

Hejsan!
Vinnaren av ett presentkort på en valfri almanacka i valfri storlek hos personligalmanacka.se finns nu presenterad på min blogg!

Tack för att du ville vara med & Ha en trevlig onsdagkväll.
Helen.HUSnrNIO

Psst - UNDERBAR bild=) och så skönt att han mår bättre i magen!

i min lilla lilla värld sa...

Skönt att höra, men vad är det då som är fel?

Älskar förresten den bilden. Duktig fotograf hihihihih

Kram på dig

Popprinsessan sa...

Jobbigt med de här förkylningsbacilluskerna! Börjar själv få ont i halsen, men hellre jag än barnen!

Hoppas lillkillens mage slutar bråka med honom! Kör med den kosten ni själva tycker funkar bra, även om testerna inte visade något.

Hoppas du har en skön kväll,
kram!

stina sa...

Kan nog vara bra att fortsätta med laktosfritt. Mjölk är ju något som oftast inte går att påvisa allergi mot. Eller laktos för den delen. Det är bara 60% säkerhet med blodprov...

Kram och hoppas att ni snart mår bättre!

Linda sa...

Skönt att det inte var något på proverna, men märker ni skillnad ändå sä är det ju inte fel att fortsätta, man behöver ju inte vara allergisk utan kanske bara lite känslig.

Oj förkyld är vi nog lite alla, dock börjar det bli lite långdraget tycker jag, känns som fler och fler insjuknar men inga blir friska..
Kramar

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Fniss du är en raring du <3 Några snuskigheter blev det inte, jag låg under täcket med frossa å trodde att jag skulle bli sjuk, men var visst tidig mens... min kropp kommer inte riktigt överens med de p-ringar jag nu testar... Hoppas du är kryare, å att även E är det. JAg ska hämta barnen redan vid tolv i dag så ska vi åka iväg till en vän där de ska få plocka ägg från hennes höns, gissa om de ser fram emot det äventyret!!! KRAM