onsdag 16 november 2011

De växer som ogräs

Barnen är lagda och lugnet sänker sig över casa Rosmer. Massor av tända ljus en stor kopp te, maken och tv:n ska få min uppmärksamhet resten utav kvällen.

För ca en och en halv månad sen fick barnen prova sina vinteroveraller och de passade dem och jag tänkte att de till och med skulle kunna ha dem hela vintern, Tji fick jag för de växer ju som ogräs de små liven. Tuvas overall är redan för kort och Elliots kommer bli det inom kort. Så det blir till att jaga nya. Tänkte kolla på Tradera om jag hittar några begagnade, de hinner ju oftast inte bli slitna.

Önskar dig en skön kväll min fina bloggvän!

Kram och KÄRLEK!

6 kommentarer:

Fröken M sa...

det låter härligt ! jag tror jag ska följa ditt exempel, tända en massa ljus, stänga av datorn och krypa ihop bredvid C !!
Världen kan verkligen storma runt omkring, men här hemma är jag trygg :)
Kramar

Fröken M sa...

hihi... jag lovar att jag ska visa vad jag experimenterar med i köket när jag är klar !! ;)
Kram

Ciliah sa...

Jo tack, nog växer de, de små liven. Man blir ju helt mörkrädd emellanåt som de kanslits i höjden.

Sv: tack :) idag känner jag mig verkligen som bästa läraren. Nu gäller det bara att minnas det när det blir motigt ;)

Kram

Linda sa...

Tråkigt att behöva köpa nya vinterkläder under säsongen, jag har en nästan ny vinterjacka som en av tvillingarna använt i typ 1 månad, kan kolla vad det är för storlek på den om du är intresserad, även en reima overall har jag för mig hänger i förrådet.

Jag köpte ju vinteroverall till moa tror det var i augusti och då var det jättstor, nu sitter den som den ska sähär i början av säsongen och kommer räcka hela vintern, lite nöjd är jag faktiskt då jag tänkte jag skulle gått och bytt till en mindre storlek men det hade ju aldrig gått.

Kramkram

Mamma russin sa...

God morgon gumman

Så tråkigt att inte overallerna passar..:( hoppas du hittar det du söker..

Kram kram

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Vilken mysig kväll! Hoppas du hittar några overaller på Tradera!
Kram