söndag 27 november 2011

1:a advent

Ja idag är det 1:a advent. Det är flera plusgrader och regn så man har lite svårt att känna julstämning tycker jag. Idag är det julskyltning inne i stan. Vi har pratat om att eventuellt åka in med ett par vänner men om det regnar så kan det kvitta. Vi får se om vi åker in eller om vi hittar på något annat.

Igår hade vi en mycket lugn dag, det blev inte mycket gjort alls. Jag kände mig nästan bakis fast jag inte drack något i fredags. Det var nog tröttheten som gjorde det. En sak som vi tog tag i var i alla fall att försöka ta ett foto till årets julkort. Som vanligt gick det sådär. Det är svårt att få båda barnen att se glada ut samtidigt. Bilderna får ni se en annan dag då de ligger i Glenns dator men den här bilden hade vi för två år sen

Här har Glenn klippt ihop två bilder eftersom vi hade samma problem då. Antingen var Tuva sur på bilderna eller så var Elliot det, då är det toppen att ha Photoshop så att man kan fuska lite.

Önskar dig en fin 1:a advent!

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Hi hi jag vågar mig inte ens p åatt försöka fota mina... skulle bli pankaka och jag har inga kunskaper att fuska *ler* Njut av dagen kära du, här har vi fikat och barnen leker med adventspaketen :-D Och min stake viskade jagtidigare i veckan http://lurans.blogg.se/2011/november/arets-adventstake.html
Önskar dig en underbar söndag vännen <3 KRAM

Ciliah sa...

Hi hi, länge leve photoshop ;)

Här är det också julskyltning, men jag tvärvägrar att gå på det. Har inte gått sedan Cajsa var liten, så vi pratar typ tio år.... Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Här är det samma väder. Regnar riktigt mkt dessutom:(
Jag tycker det är helt ok att inte snön kommit ännu, har väl mkt att göra med att jag vill åka hemöver om någon vecka och tycker det är asjobbigt att köra 43 mil ensam med barnen i snöväder, men att det regnar en dag då det är skyltsöndag är ju inte kul alls.

Jättefin bild och vad bra han är på photoshop. Jag kan inte klippa ihop sådär så jag får helt enkelt ta ngt av de korten som vi tog för några dagar sen på barnen.

Ha en fin dag fina du!
Kram

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Lämna gärna länken ändå till mobiltelefonkortet och inlägget, inspiration är alltid kul att dela med sig av. Hoppas barnen blev glada över sina adventspresenter. Vi ska gå ut på enrisjakt vi. KRAM

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Att fota barn e sjukt svårt! Tur man kan "fuska" i photoshop!
Trevlig 1:a advent! (Shit, jag måste ju göra staken klar, haha...)
Kram

Caroline sa...

Jag längtar inte det minsta efter snön, det här är perfekt vinterväder för mig. :) Julstämning fixar jag med pynt och härliga dofter så just snön och kylan klarar jag mig fint utan.

Det är verkligen svårt att få till en lyckad bild på båda barnen, ibland smäller vi av drygt hundra innan de är på samma humör, haha.

Kram på dig

Linda sa...

Fint blev det!!! :)
Kramar