måndag 24 oktober 2011

Snoriga familjen

Godmorgon vacker!

Det var två mycket stolta föräldrar i kyrkan igår. Barnen var så duktiga!

Bara det att de gick upp och ställde sig där framme framför en nästan fullsatt kyrka tycker jag är jättestort! Tuva kom och satte sig i mitt knä efter de hade varit uppe första gången och hennes hjärta slog väldigt fort. Hon hade nog varit väldigt nervös min lilla loppa.

Här har Tuva precis varit framme och hämtat sin bibel.

Den stora lyckan var att farmor och farfar var med i kyrkan. Här visar Elliot dem sin bibel.

Andra gången de var uppe och sjöng höll de varandra i handen! Åh vilken syskonkärlek!

Efter gudstjänsten var det fika i församlingshemmet. Farmor köpte en massa lotter och Tuva och Elliot vann varsin bok. Så de var jätteglada när de gick hem med två böcker var. Tyvärr var inte någon utav böckerna så intressanta märkte vi när vi skulle läsa ur dem på kvällen. I Barnens bibel var det mest intressant att titta på alla bilder.

Statusen på oss är följande: Elliot är på dagis täppt i näsan men väldigt pigg och glad. Tuva är hemma med pappa, hon är snorig och hostig och har på gränsen till feber. Tror säkert att hon kommer vara ganska så pigg under dagen. Men vi tyckte att det var bäst att hon fick en lugn dag hemma. Jag då? Jo jag sitter på jobbet med ett huvud som känns som att det ska sprängas och en hosta som river i bröstet på mig. Jag har så mycket att göra så jag kan helt enkelt inte vara hemma. En kollega kom precis och sa att jag var helt svart under ögonen! Tack för den liksom! Äh jag överlever, man brukar alltid känna sig sämre på morgonen.

Kram och KÄRLEK!

5 kommentarer:

Therese - Sockenvägens Söta sa...

Men älskade vän - du ka ju INTE vara på jobbet... Näe :-/ Du skulle ha varit hemma med Tuva, och så hade Glenn fått sköta om bägge sina flickor ;-) här har jag ätit en räkmacka och ska nyttja resten av lunchen till en powernap. Känner att jag behöver det. Lämnar massor av kramar till dig!!!!
Och så skoj förresten att farmor och farfar kom till kyrkan då inte mormor och morfar kunde komma, kan tro barnen var glada!

Caroline sa...

Vad roligt att allt gick bra i kyrkan! Mysigt att farmor och farfar kunde komma och titta istället.

Vad söta skor Tuva har! Leia provade ett par liknande i en butik och blev helt förkrossad när vi inte köpte dem. Jag tyckte hon var lite ung för det nu när hon bara är två men nästa år blir det ett par. :)

Kram kram

Popprinsessan sa...

Härligt att det gick så bra i kyrkan! Alla sådana tillfällen skulle jag vilja spara i en burk och titta på om och om igen!
Hoppas att du mår bättre annars röstar jag på sängen/soffan för din del i em!
Kram!

Helen.HUSnrNIO sa...

Så fina de var barnen=)
Det låter så underbart mysigt att de håller varandra i handen. Mina bråkar bara:(

Hoppas ni kryar på er.
Tråkigaste med höst och vinter är dessa nedrans sjukor:(
KRAM och ha en trevlig måndagkväll.
Helen.HUSnrNIO

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Kul att det gick bra i kyrkan!
Krya på er, kramar!