söndag 30 oktober 2011

Lång dag

Godmorgon i ottan!

Jag trodde inte det var sant när jag tittade på klockan när barnen kom intassande i morse. 05.10 visade den! Men sen kom jag ju på att man skulle ställa tillbaka klockan i natt och då insåg jag att min telefon hade ställt om sig själv. För säkerhets skull gick jag ut i köket och kollade och de klockorna visade 06.10 och det är ju runt den tiden barnen brukar vakna. Så idag blir det en lång dag för familjen Rosmer

Ja vad hände mer igår än att barnen tog hål i öronen då? Jo sen åkte vi till Arenahallen där det var Bomässa. Själva mässan var väl inte sådär jätteintressant men utanför stod det ju två brandbilar.

Barnen fick sitta i brandbilen och prata med en jättetrevlig brandman

Och så fick de prova hans hjälm. Men det som var mest spännande av allt

Var att de fick hjälpa till att släcka en eld

Det var en väldigt händelserik dag. Sen var det ju väldigt roligt när en brandman råkade spruta lite vatten på mamma också.

Nej nu får det bli en kopp te här. Klockan är ju bara sex så det blir en lång morgon idag.

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Fröken M sa...

Åh, jag kan tänka mig att det var poppis ! Här hemma är fordon i alla former en STOR favorit !! Haha... Ja det där "skinnet" skulle vi behöva, men idag tror jag knappast det skulle göra någon nytta här... C kom hem för ett par timmar sedan och skulle förmodligen inte gå upp om det så var världskrig i vardagsrummet... ;) ha en bra dag raring !! Kramar

Linda sa...

Ojoj, ja det blir en lång dag. Våra brukar anpassa sig rätt bra när man ställer om klockan, kl är 7 nu och Moa och Oscar sover fortfarande fast den egentligen är 8. Låter som ni hade en toppendag i går, brandbilar e ju alltid spännande.
Dags för mig att masa mig ur sängen nu, ska va på jobbet om 1,5 timmar. Ha en fin söndag, kramar

Fröken M sa...

Det är märkligt det där - jag sa att jag skulle ta nätter och morgnar när jag var mammaledig och det gjorde jag. Men nu jobbar vi nästan lika mycket och det är lineär annat jag som tar Viggo, lagar mat och tvättar. Det kan irritera mig så jag nästan blir galen, ändå sätter jag intE stopp, för som du säger " han är ju så trött..." och vem fan är inte det lixom !? ;) kram

Popprinsessan sa...

Mina barn var inte alls med på noterna. R vaknade som vanligt innan 6, eller innan 5 idag då, och hade sedan svårt att somna om. Och sedan vaknade L vid sju. I fredags fick jag väcka henne halv tio, varför inte idag?!? Jag hade gärna sovit lite till :-)

Hoppas ni får en bra dag,
kram!

Ida sa...

Ja denna dagen blir lång. Speciellt när man har barn som själva är små klockor :) hoppas att ni får en härlig söndag. kram

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Vad kul, barnen älskade det nog! Ja dagen blir lång, skulle önska dom slutade med det här larvet. Ha en bra dag P+K

Johanna - Mamma till Leija ♥ sa...

Kul med brandmän! Ja, det va minsann en lång dag igår...
Kram