lördag 22 oktober 2011

Inredningsparty

Godmorgon i ottan!

Som vanlig i det här huset tar vi inte sovmorgon för att det är helg. Så är det väl när man kör stenhårt på rutiner. Barnen går inte och lägger sig senare för att det är helg (om vi inte gör något speciellt vill säga) så det är väl egentligen inte så konstigt att de vaknar samma tid som de gör på vardagarna. Visst hade det varit skönt med sovmorgon någon gång men både Glenn och jag värdesätter vår ensamtid på kvällarna väldigt högt också.

Både Elliot och jag snorar och hostar på. Mitt huvud känns som att det ska sprängas vilken sekund som helst. Som tur är har ingen utav oss feber i alla fall. Vi stannar hemma idag när pappa och Tuva åker på Boll och lek.

I eftermiddag är det dags för inredningsparty igen. Zelected By Houze är det som ska visas och de har ju så mycket FINT! Jag är sugen på två utav kuddarna, några ljuslyktor och framförallt så är jag sugen på deras porslin men det kostar ju så mycket så det får jag nog bara drömma om.

Hoppas du får en fin lördag vacker!

Kram och KÄRLEK!

5 kommentarer:

Fröken M sa...

Det är samma regel här - viggo sover klockan 7 varje kväll bara för att vi ska få lite egentid - var för sig vid varsin dator, eller ihop framför tvn ;)
Dock sover viggo borta en natt varannan helg ( hos någon av våra föräldrar ) och då får vi båda delar - egentid på kvällen och sovmorgon !!
det är en härlig lyx :)
Ha en toppen dag !! kramar

Linda sa...

Vi har det som er, barnen är inte uppe längre bara för att det är helg utan till 8 är dom oftast i säng allihopa, inkl Oscar, han har ju dock tv i sitt rum som han får ligga och kika på en timme eller två om han orkar. Egentiden på kvällen vill jag inte vara utan!
Men det är klart är det något speciellt vi är iväg på så blir det ju senare.

Här snaras och hostas det också, mest Moa.

Den vita brandsläckaren finns med jämna mellanrum på Rusta för en överkomlig peng.

Krya på er, Kram

Fröken M sa...

Halloj darling !!
Ha nu en riktigt mysig kväll, och glöm inte att unna dig något gott :) KRAMAR

Popprinsessan sa...

Hoppas att du haft en bra dag och att det blev bra shopping.
Här får L vara uppe lite längre när det är helg, ofta får hon somna i soffan med oss. Men så sover hon å andra sidan ganska länge också ;-) Efter en jobbigt natt med R hoppas jag nu på bättre sömn i natt. Borde väl gå och lägga mig istället för att sitta med datorn i knäet..
Kram!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Skoj med party. Hoppas du hade råd med något iaf :) Kram