torsdag 27 oktober 2011

Flytta hemifrån

Idag har Tuva sagt flera gånger att hon ska flytta hemifrån. En gång klädde hon på sig ytterkläderna och gick ner för gatan. När jag ropade på henne kom hon tillbaka. Nästa gång packade hon en väska till och med. I väskan hade hon två par byxor, två par t-shirtar och ett äpple. När jag sa hej då till henne började hon gråta och sa att hon inte alls ville flytta.

Min lilla älskling, jag hade ju blivit så ledsen om du hade flyttat.

Med Elliot är det som att dansa på en tunn, tunn lina just nu. Man vet aldrig vart man har honom. Eller rättare sagt man vet inte vilket humör han är på. Han skiftar mellan att vara jätteglad, hysteriskt arg eller förtvivlat ledsen.



Det är så många jobbiga känslor som trängs i den här lilla kroppen. Jag tycker så synd om honom ibland.

Jag pratade med vårdcentralen angående hans mage och vi fick en tid om en vecka. Vi ska få träffa en barnläkare som ska göra en grundlig utredning på honom. Så här kan han inte ha det längre min lilla prins.

Kram och KÄRLEK!

10 kommentarer:

Ida sa...

Så skönt att verkligen gå till botten med mag bekymrena. Hoppas dom finner felet. Kram

Ulrika sa...

Skickar många styrkekramar till er! Skönt att de tar er på allvar när det gäller Elliots mage. Tänkte på en sak om ni orkar skriv upp vad han har ätit de gånger han haft problem med sin mage så kanske det kan hjälp lite på traven när ni träffar läkaren om en vecka!

Popprinsessan sa...

Hej! Oj, vad kämpigt ni har det nu! Hur är det med febern? Hoppas barnen mår bättre imorgon och att ni får en riktigt mysig fredag. Hoppas att du inte är allt för stressad över jobbet, det finns liksom kvar ;-)
Kram, kram!

Fröken M sa...

Styrkekramar till dig vännen !!
du är en FANTASTISK mamma !!
kramar

Linda sa...

Inte lätt alla gånger med alla känslor som ska få plats i den lilla kroppen, vilken tur att hon valde att bo kvar iaf.
Skönt att ni ska få hjälp och kolla upp Elliots mage, han ska ju inte behöva ha ont lillprinsen.
Och det är klart du måste komma till Ullared om vi kommer, det får du INTE missa:)
Kramar

Coquina sa...

Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

Jannike Rosmer Gustavsson sa...

Ja det är inte alltid så lätt när man både ska växa o lär sig nytt hela tiden pussar o kramar

Jannie sa...

Godmorgon hjärtat!
aj aj aj Den är inte rolig för mamma hjärtat...Men om damen gärna vill flytta hemifrån ett tag så är hon mer än välkommen hit kan du hälsa! ; )Sötaste tjejen ever!
O stackars lilla Elliot o magen.Hoppas dr kommer fram till något som kan hjälpa.
Tack snälla sötaste du för tipsen med misters bitande.Jag försöker verkligen låta bestämd o lite arg när han gör det,men det är då inte helt lätt alla gånger...Jag är en SÅDAN mes!! ha ha ha
Men shit??!Fick du tips om att bita tillbaka??Låter ju HELT galet!
Inget vi kommer pröva på här heller vill jag lova...
Hoppas ni alla mår branu när fredagsmyset är här!Varmaste kramarna från norra Halland

Helen.HUSnrNIO sa...

Bra att ni kan få hjälp och kanske komma underfund med vad det är som han inte mår bra utav.
Jobbigt att se de ha så jobbigt och självklart även att man blir trött och sliten själv.

LIlla söta Tuva då!

Kram
Helen.HUSnrNIO

Yohanna i Las Palmas sa...

God morgon!
Hoppas ni får en ordentlig utredning och LÖSNING på magen.

Ja detta om de små barnen och när de blir stora. Jag tänker som du, om jag inte klarar av 4-års trotset. Hur ska det då gå i tonåren.
Som tur är så är det många år kvar tills dess. Vi kanske får em massa erfarenhet som hjälper oss. Eller så börjar de sälja tålamod på snabbköpet ;)

Hälsningar
Yohanna