tisdag 17 maj 2011

Vad är det för fel

på min lilla prinsessa? Igår eftermiddag kom febern smygande igen. Hon somnade precis innan vi skulle äta middag och när vi väckte henne så spydde hon igen. Sen var hon pigg igen och åt med god aptit. Jag pratade med sjukvårdsupplysningen och de trodde att det var ett virus men då tycker jag att någon utav oss andra borde ha blivit smittade. Är man magsjuk så äter man ju inte med god aptit heller tycker jag.


Så här pigg och glad vill jag ha min tös!

Igår var vi på utvecklingssamtal på Elliots dagis. Efter semestern i sommar ska han äntligen få byta avdelning och gå med de större barnen. Personalen sa att han var snäll, omtänksam och alltid hjälper de mindre barnen. Han tänker mycket och kommer gärna med roliga idéer när de leker. Han är väldigt känslig och blir ledsen när han blir tillrättavisad. Han har ett mycket bra tal och är väl utcecklad i motoriken.


Mamma och pappa blir så stolta!

Nu kom Tuva precis upp och hon verkar pigg men det gjorde hon ju å andra sidan igår förmiddag också. Nu håller vi tummarna för att det inte blir något mer kräk idag.

Kram och KÄRLEK!

11 kommentarer:

isa sa...

Hej gumamn känns so0m att det var en livstid sedan sist :/ Jag har inte mått så bra men är fötterna nu, min blogg har varit på tidsinställda inlägg för att jag ska orka med. Jag gick i genom alla komentarer i dag och blev så glad när jag såga tt du hade skrivit. DIns söta ord gör mig alltid så otroligt glad!!!!!! Jag åkte på någon influensa mitt rutschekane målaningen och fick en muskelinfektion i axeln :( Så har sovit mestadels av tiden.. Och M har varit hemam med ella bus.

Men va kan det va med tuva luva?? Lilal norpan det låter inte bra!!! Har du kollat så det inte är ett festing bett som hon har fått??? Dem ahr ju redan vaknat dem rackarna. Håller mina tumamr och tår för att hon blir bättre nu och fort!!! Åååå klart ni är stålta elliot verkar vara en jätte pigg och härlig kille!!!! Tydligen jätte omtänksam också. Sötnos!!! Hoppas att allt är bra med dig gumman???? Har tänkt massor på dig, men i bland hinner man inte med bara.. Nu ska jag göra frukost till min prinsessa och sedan blir det en ute dag för våran del ;) Kramar i massor och hoppas att du får en fin dag vännen!!!!

Jannie sa...

Godmorgon going!
Så himla fina de är!Hoppas verkligen att Tuva blir
bättre under dagen!Stor kram på er

Alexandra sa...

Hallojsan snäckan!

Nä men fy så tråktigt med lillan! Håller tummarna att hon blir piggare under dagen!

Kramar

Maria sa...

Hej. Hoppas att Tuva kryar på sig, men det kan absolut vara ngn form av magsjuka. Barn kan få de mest konstiga saker. Ni andra i familjen kan ha haft i en lindrigare form utan att ha märkt det eller så har ni inte blivit smittade.

Vad trist att ni inte kom iväg i helgen, men ni får väl försöka boka in en annan helg så snart alla är friska.

Kramar i massor.

Familjen Ahlgren sa...

Krya på lilla dockan!!!

Fröken M sa...

Godmorgon raring ! Dom är så fina dina små !
Hoppas lilla fröken är bättre idag och att ni får en riktigt mysig dag inomhus utan fler spyor !!
Kramar

Therese sa...

Hej vännen! Hoppas innerligt att Tuva är bättre i dag å inte kräks! Å vilka fina omdömen ni fick om Eliott, klart ni är stolta <3 Här blir det lite data tid denna och nästa vecka då maken jobbar skift som han inte vanligtvis gör, för då vill vi hinna träffas allihopa så mycket det bara går ;-) I dag har vi satt ihop en gungställning och bogge har smält ner vår perkulator *suck* Full rulle... Som tur är kikar farmor in i kväll, för sista timmen innan läggdags brukar vara jobbigast när man är själv med busarna. KRAM goa du <3

Therese sa...

Åh så fina dom är! Jag hoppas verkligen lilla gumman blir bättre nu!
Stolt som en tupp är du såklart efter dom orden om lillprinsen! Fattas bara annat :)
Kramar

Annas inspiration sa...

Fina bilder på kidsen!

Hoppas Tuva snart mår bättre
Kramkran

Linda sa...

Lilla gumman, hoppas hon snart blir bättre, jobbigt då man inte vet vad felet är, jag menar spyr dom hela tiden så vet man ju vad det är.

Tack för grattishälsningen, ja nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen, ska bara få upp farten igen hihi

Kramar

Mamma Russin sa...

hej hopp..
men så tråkigt att hon kräks.. :( hoppas hon mår bättre nu iaf.. :)

minns att stina höll på i en vecka efter hennes magsjuka och kräkte en gång om dagen.. :(

nu ska jag lägga Stina sedan ska jag försöka hinna läsa ikapp här hos dig.. :)

KRAMRKAM