söndag 1 maj 2011

Söndagsmys

Trots att barnen var uppe till nästan klockan tio igår kväll så kom de ändå upp strax efter sex. Vi låg och mös en stund innan vi gick upp. Har en känsla av att vi kommer ha två mycket trötta barn här under dagen. Just nu sitter vi i gillestugan och tittar på film och myser.

Gårdagen var supermysig. Först var vi en sväng inne i stan och tittade på en "ny" bil. Sen åkte vi hem för att göra oss fina för att åka på dop



Dopet var fint och Milton sa inte ett pip på hela tiden. Efter kyrkan åkte vi hem till Johanna och Marcus och åt en väldigt god smörgåstårta som Johanna hade gjort själv. Vi satt ute i gassande solsken och hade det väldigt trevligt. De blev väldigt glada för både den fina brädan och den fina tavlan som de fick utav oss.

Efter dopet åkte vi hem och mös en stund innan vi gick till byns lokala valborgsfirande. Det var sång, tal, brasa och raketer. På slutet var båda barnen så trötta att ögonen gick i kors på dem.

Idag ska vi försöka göra iordning där vi drog upp buskarna förra helgen. Sen har vi lovat barnen att vi ska gå till en lekplats som de har varit på med dagis. Vi ska ta med oss fika och mysa.

Hoppas Du hade en fin valborg och att du får en superfin söndag.

Kram och KÄRLEK!

7 kommentarer:

Therese sa...

Oj så söta de var i finkläderna inför dopet <3 Och nog lät det som om ni hade en fin dag. Även här var barnen uppe längre, men vaknade presiiiiis lika tidigt som vanligt... *suck* KRAM!

Caroline sa...

Så fina de var på dopet! Kul att dina fina presenter var uppskattade.:)

Idag blir det nog att greja i trädgården här hemma med. Kanske blir vertikalskärning av gräsmattan i backen - inte det lättaste, hihi.

Kram kram

Fröken M sa...

HAHA... hade det inte varit för Viggo så hade jag ALDRIG tvättat klockan 7 en söndagsmorgon ! Nu äär fördelen att även tiden 10-13 brukar vara ledig så jag kan förhoppningsvis hinna få ALL tvätt ren !!
Igår blev det lite grillat hos svärföräldrarna innan jag somnade här hemma strax efter 21. Så det blev varken eld eller fyrverkerier...
KRAMAR

i min lilla lilla värld sa...

Åh, så fina de var på dopet!!!

Vi hade det superkul igår. Lagom mycket party =)

Annas inspiration sa...

Vilka finklädda & söta barn :-),
mysigt med dop!

Hoppas ni har en fin första maj
Kramar Anna

Therese sa...

Go kväll vännen! Är det någon tröst kan jag meddela att jag å Luran haft en sådan dag i dag med... fyyy så drygt å tröttsamt, är en lättnad att hon sover nu så jag hinner samla kraft att vara en go, glad å pedagogisk mamma i morgon...
Treårstrots är inte att leka med!!! Krammis <3

Jannie sa...

De är så fantastiskt vackra!
Tänk vilka hjärtekrossare de kommer bli båda två!
Ni kommer att ha fullt upp där hemma!hi hi hi

Måste även säga,att jag blir så himla glad av dina kommentarer jämt!O av din blogg!Så hila glad att jag hittat hit!Stor kram