tisdag 3 maj 2011

Ny fantastisk dag

Godmorgon fina vän!

Vill börja med att tacka för alla fina kommentarer i gårdagens inlägg. Jag tror de flesta kan känna igen sig i både dikten (som jag hade lånat ifrån internet) och det jag skrev igår.

Jag hörde att det snöar uppe i Stockholm! Fy vad tråkigt. Här är det ganska kallt men solen skiner ifrån en blå himmel. Igår morse fick jag skrapa bilen och det var ganska kallt hela dagen.

Köpte nya krukor till altanen häromdagen, jag kunde inte låta bli när jag såg dem.




Jag har rosmarin och basilika i två utav dem och den tredje köpte jag med en fin lila blomma i.

Jag har glömt mina ögondroppar hemma. Jag måste droppa ögonen flera gånger om dagen speciellt här på jobbet där det är så torr luft. Glenn skulle ta med sig dem till sitt jobb så nu ska jag åka dit och hämta dem.

Önskar dig en fin tisdag FINA Du!

Kram och KÄRLEK!

15 kommentarer:

Jannie sa...

Godmorgon going!
Verkligen jättefina krukor!vill oxå ha! ; )

Din kommentar var klockren.Du är så himla härlig!
Det är verkligen så.Alla tycks ha det så himla perfekt JÄMT!Önskar jag hade hittat dig i vevan med att vi försökte få barn.Du verkar så himla stark!
Ibland känner man sig helt ensam om att haft problem med att få sin lilla älskling.Tror bara att det är här hos dig jag har läst om det tex...
Så TACK!Tack för att du delar med dig av ALLT:
Massa massa kramar

Therese sa...

Åhhh underbara krukor, å jag ler åt basilikan å rosmarinen, du är nog min bloggtvilling *fniss* Är så ofta jag känner igen mig i det du skriver/visar! Ha nu en bra dag, vi ska strax till dagis... KRAM!

Kerstin sa...

Fine krukker du har kjøpt. Jeg har noen lignende, men de er kjøpt for mange år siden :)
Skynd deg til GLenn, slik at du får dryppet øynene dine.
Stor klem min egen kjæreste "søster"

Mamma Russin sa...

god morgon..
vilka fiina krukor, skulle passa fina här hemma med..;)

hoppas du får fatt i dina droppar till ögonen.. :) ha en trevlig dag, kramrkma

Cathinka sa...

For noen herlige krukker! Skulle hatt meg noen nye krukker jeg også så får se om jeg finner noen fine etter hvert! Forandring fryder!
Deilig nå som våren sniker seg på! Vi hadde d varmt og deilig forrige uke, men i går og i dag e d litt kaldt igjen, men e ihvertfall fint! Vi får nyte solen så godt vi kan når vi har den!

Ha en deilig dag skjønne du <3
Savner deg masse masse! <3

Therese sa...

Godmorgon gums!
Japp det snöar hos mig också (Mariefred)8 mil söder om Stockholm. Usch!
Så söta krukor! Me like!
Vad jobbar du med?
Hoppas du får en fin dag och att du får tag i dina ögondroppar.
Kramar

Jannike sa...

Åååå vilka fina krukor,vill ha! Hoppas du fått dropparna, viktigt! P+K

i min lilla lilla värld sa...

Snöa?? Stackare där. Här är det lite kallt, men solen skiner minsann

sinnersaint sa...

Hej fina, fina du. Jag läste ditt inlägg om hur er resa gått till. Ocj jag blir så lättad att det finns någon mer än jag som känt att man inte är så glad (än) över beskedet. Vill veta så mycket mer om dig å hur du kände. hehe.... när började du känna dig glad och hur mådde du och hur dyrt blev allt, hehe... Massor av frågor, men känns som att du exakt varit i min sits :-)
Stor kram och tack för att du skrev till mig!

Jannie sa...

Å tack söta för din kommentar!
Hoppas du har en riktig kanondag o att du fick dina ögondroppar!Stor stor kram söta

Linda sa...

Jättefina krukor.
Här snöade det i söndags i 2 omgångar, som tur var la sig inget. I dag har vi bara 4 plus ute så inget härligt vårväder här inte:(
Hoppas du har en bra dag, Kramar

Caroline sa...

Det är lite upp och ner vända vädret just nu - sommar i april och vinter i maj. Idag haglade det hos oss men ingen snö som tur var.:)

Söta krukor! Jag älskar basilika och hoppas mina små plantor växer upp fort.

Kram kram

Therese sa...

Du har ett hjärta av GULD <3 Jag sitter här å hade en skitdag, hämtar posten å vips!!! Tack rara du för din omtanke, blev sååå glad!!! Och vilket ljuvligt, sommrigt och värmande te, har testat det till trefikat, å jag är fast! Ett innerligt tack goa underbara du <3 Massa kramar från en rörd, glad, förvånad och tacksam bloggvän <3

Fröken M sa...

Godkväll raring !
Riktigt fina krukor och visst är det härligt att ha örter hemma och plocka av när man lagar mat :)
Här blev det jobb idag oxå - det verkar bli det varje daag och ingen är nöjdare än mig :)
Kvällen spenderas ensam i soffan, viggo sover och C är på tjänsteresa.
Kramar

i min lilla lilla värld sa...

Förresten. Krukorna är heeelt underbara