måndag 9 maj 2011

Massa shopping

Blev det på Me&I partyt i lördags. Det finns ju så mycket fint så jag kunde inte låta bli....



De här två tröjorna blev det till Elliot



Dessa fina blev det till Tuva


Och så fick mamman sig två nya plagg också. Den röda har en text på baksidan men jag lyckades inte spara ner den bilden.

Vi satt ute och tittade på kläderna. Det var ju så fantastiskt väder. När gästerna hade gått var det bara en timme kvar tills middagsgästerna skulle komma. Men eftersom jag hade förberett det mesta så gick det bra ändå. Vi hade en mycket trevlig kväll. De hade med sig en elektrisk traktor som man kunde sitta på och köra. Gussa om både Tuva och Elliot tyckte den var superrolig. Hade vi haft obegränsat med pengar hade jag köpt en sån på en gång. Men 4500:- för en leksak är lite väl dyrt tycker jag.

Igår var vi ute i trädgården hela dagen. Det var strålande solsken. Barnen lekte, cyklade, badade och hjälpte till lite i trädgården. Det var två mycket trötta och smutsiga barn som vi fick tvinga in vid sextiden. De fick saneras i badkaret innan vi kunde stoppa dem i säng. Men skitiga barn är glada barn!

I fredags kväll när barnen hade somnat satte vi oss på altanen och åt ostbricka och drack lite mousserande jordgubbsvin. Det var supermysigt. Vi är för dåliga på att sätta oss ner och prata. Oftast när barnen har somnat hamnar vi framför tvn. Vi måste bli bättre på att vårda vårt förhållande. På lördag har vi bröllopsdag så då ska barnen sova hos farmor och farfar och vi ska gå ut och äta, det ska bli väldigt mysigt.

Igår gick Glenns farfar bort. Tyvärr så hade han inte nhågon nära relation till honom. Men det blir ju ändå en tuff tid för hans familj nu framöver. Vi får hoppas att begravningen inte blir samma dag som vi ska upp till Stockholm för att urnsätta min farmor bara.

Nu ska jag sätta fart och jobba. Ha en FIN dag FINA Du!

Kram och KÄRLEK!

6 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Godmorgon fina du. Så fina kläder och härligt det lät med utmohusklädparty=) Den vita till dig ser verkligen superfin ut! Jag printar och packar dina tavlor idag. Blev lite mkt igår med jobb och kalas och lite annat:( Det där med att sitta ner och prata är något vi är grymt dåliga på att avsätta tid till och få till här också. När kvällen kommer deckar L i soffan och jag sitter vid datorn alltför mkt. Viktigt att göra det så det får bli bättring här hemma. Ha en fin måndag!

Jannie sa...

Godmorgon vännen!
Låter som om ni har haft en helt fantastisk helg!
(förutom bortgången då...Beklagar verkligen hjärtat)

O såååå mycket fint du har shoppat!IGEN!Du kan din grej du!
håller med!Man blir så lycklig av detta fantastiska vädret som är här.Helt underbart verkligen!
Tack så hemskt mycket för gratulationerna till mannen här!Det värmer.
Hoppas du får en fantastisk dag fina du.STOR KRAM

Therese sa...

Hej vännen! så fina tunikor du köpt till dig själv, och tröjan med sköldpaddor var döhärlig!!! Lite shopping är aldrig fel, själv har jag sådan tur att svärmor varit i stockholm i helgen och shoppat massor med fint till barnen + en runda på ikea till mig, så nu har jag bla ett efterlängtat olivträd. Hon är guld värd <3 Hoppas solen lyser hos er med i dag, själv ska jag gå ut på altanen och njuta och inviga mi ntermos från Green gate ;-D KRAM rara du <3

Therese sa...

Svärmor fixade förutom ett fejkolivträd, knivar och gafflar, ram och två meter härligt tyg som jag ska sy ender gardi, kuddar eller elementskydd av, har inte bestämt mig ännu för vad ;-) Kram kram

Fröken M sa...

Usch, det är alltid tråkigt och jobbigt när någon går bort !! :(
jag skämms lite för att jag är så seg med att kika in och svara på kommentarer. Jag vet inte vad som hänt ( jag är vanligtvis en riktig datanörd ) men nu vill jag BARA vara ute - så mycket det bara går !
Och så blir det ju faktiskt en hel del jobb på det ( 75% ) !!
Ha en toppen kväll rarinG !! KRAMAR

Therese sa...

Morron vännen! Här verkar en ny strålande dag knacka på dörren, men bogge är förkyld å jag känner av pollen så vi snörvlar ikapp *fniss* Å ja, du är ju orsaken till att jag nu har en så fin termos *fniss* KRAM <3