fredag 6 maj 2011

Ligister

Godmorgon härliga fredag!

En utav mina små ligister kom intassande till mig redan klockan 05.15 i morse. Det var Elliot som kom och jag sa att han skulle lägga sig brevid mig och somna om men icke! Han låg och vred och vände sig och sa "Mamma" typ hela tiden. Så idag är jag tröttare än vanligt men vad gör det när det är fredag?

Idag efter jobbet ska jag förbereda lite inför morgondagen. Har som sagt Me&I party på eftermiddagen och efter det får vi middagsgäster så för att slippa stressa ihjäl mig imorgon tänkte jag förbereda lite av maten redan idag.

Den sista veckan har jag fått flera kommentarer om att jag har gått ner i vikt. Väldigt lustigt med tanke på att de sista veckorna har jag mest slarvat och till och med gått upp lite igen. Men jag kämpar på så gott jag kan. Det värsta just nu är godissuget. Man är ju sockerberoende och att bara äta godis ibland funkar inte för mig. Det triggar igång ett sånt sug som inte är av denna världen. Nu ska jag försöka ta bort godiset helt ett tag så får vi se sen hur jag gör.

Önskar dig en FIN fredag! Glöm inte att du är värdefull!

Kram och KÄRLEK!

12 kommentarer:

Therese sa...

DU är värdefull <3 Å så skoj med klädparty, önskar jag hade kunnat komma :-D
Även här vaknade Luran 05.15 - vi skulle bott grannar så hade du kunnat skicka över E till oss så hade du fått sova *ler*
Min nacke är bättre men inte bra, men man ska inte klaga för småsaker, kunde varit nått värre, känns ok då det är freda ;-)
KRAM <3

Caroline sa...

Sv: Han mår mycket bättre idag, febern är borta men förkylningen han fick samtidigt är kvar men relativt lindrigt. :) Sååå skönt! Man vill inte se sitt lilla hjärta ha ont.

Smidigt att kunna förbereda maten innan. Jag tänker alltid att jag ska göra det men sen hittar jag inga bra recept för ändamålet och då blir det som det blir, hihi.

Hoppas du får en fin dag trots den tidiga starten! Kraaam!

i min lilla lilla värld sa...

Det borde vara olagligt att vakna så tidigt!

Therese sa...

God morgon!
I september förra året fick min ena son diabetes bara sådär huxflux! Han älskade godis innan. Men nu går ju inte det för sig längre. Men han känner inget som helst sug längre! Det försvann typ efter någon vecka bara. Så lyckas man avstå helt så försvinner nog suget ganska fort verkar det som :)
Sv: Ja man kan väl säga att det är typ som vakt, fast det heter kriminalvårdare :) Sysslorna är typ, övervakning, visitation av både intagna och rummen, kontaktmannaskap, samtal, motivation mm mm. Ja alla förkommande sysslor på en anstalt. Mycket säkerhet kan man säga.
Det var en tuff utbildning med mycket säkerhetsfrågor, lagar och regler, självförsvar, nerläggningsteknik, vad man gör vid gisslantagningar, fritagningar, komradio-systemet mm. Jättekul och intressant. Jag har ju jobbat på Hall (Sverige säkraste fängelse tillsammans med Kumla då) tidigare så det är inget nytt för mig. Lite mindre anstalt nu bara med ett annat klientel.
Kramar

Therese sa...

Halloj igen.
Sv:Min äldsta Jimmy är 18 år.
Christoffer är 16 år. (fyller 17 i november)
William är 10 år. (fyller 11 i semptember)
Alexander blir 8 år i juni.
Melvin blev 1 år nu i april.
Så nu har jag väl inte glömt någon? ;)
Kram

lolla sa...

god morgon!
vilken toppen trevlig blogg du har och en massa bra inlägg, jag har kikat runt hos dig en lång stund nu.
hittade hit från sockenvägens söta.
En himla tidig morgon du fick, men så är det med små barn i huset och det går väl an när det är fredag och helg
ha en fin dag!
kram lolla

Therese sa...

Vi hade fått turas om med sovmornar ;-)
Har just beställt en gungställning till Luran som vi ska få hem i helgen, den är en efterlängtad gåva från farmor å farfar som luran kommer att bli sååå glad för. Vi har dock nysådd gräsmatta, så vart vi ska placera den blir knepigt... Kramis!

Jannie sa...

Godis är livet!Hur tusan ska man kunna ta bort det liksom?Men va kul o få sådana kommentarer!Får aldrig jag... snyft snyft...
Men jisses!Då är vi ju NÄSTAN grannar!(allt är ju relativt)Vi bor i Fjärås,Kungsbacka.Nästan krypavstånd hem till er ju!hi hi hi

Stressa nu INTE ihjäl dig hjärtat!
O ha en underbar helg!KRAMAR

Therese sa...

Här har vi lyxat med onyttig hämtmat, så nu är det helg här. Barnen roar sig med att se på maskinen som sopar gatan här utanför *ler* Lite roar de små ;-) Hoppas ni får en mysig kväll vännen <3

Helen.HUSnrNIO sa...

Vad trevligt det lät med mat och klädparty=) Gött att få sådana kommentarer ju. Kämpa på du! Kul att du tyckte om mina förslag på tvillingarnas tavlor. Ska printa och paketera lite ikväll så du har dem nog hos dig på måndag lr tisdag. Ha en toppenkväll.

Fröken M sa...

Åh, jag som tyckte viggo vaknade på tok för tidigt ! Han var en hel halvtimmme senare än elliot i morse ;)
Hoppas ni haft en mysig dag och att helgen blir super hä'rlig med en massa sol ! Här har jag fixat allt vad tvätt och pyssel heter så i helgen ska jag bara vara LEDIG !!
kramar

Frida-FantastiskaMamman sa...

Ha en jättemysig helg....

Kramar<3