måndag 2 maj 2011

Kärlek och trots

Krama mig ofta
Av: Stina Norén

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!




Just nu har vi en liten tjej där hemma som är så uppfylld av jobbiga känslor. Hon är arg mest hela tiden och skriker ut sin frustration flera gånger om dagen. Hon är så lik sin mamma tyvärr. Mamman blir så arg över hennes utbrott och agerar inte alls som den mamman hon vill vara. Kärleken till mina barn är oändlig men med den kärleken föddes också det ständigt dåliga samvetet.

Kram och KÄRLEK!

13 kommentarer:

Therese sa...

Åååå så underbar dikt å foto - klokt och vackert inlägg som alla vi föräldrar nog kan relatera till ;-) Kram goa du <3

Fröken M sa...

Vacker dikt och vet du raring ! Jag är säker på att du är den absolut BÄSTA mamma man kan vara !!!
Ha en mysig dag ! kramar

Linda - En vimsig Mamma sa...

vilken fin dikt! ja vissa dagar kan man inte vara den mamman man skulle vilaj vara! hoppas ni får en toppen bra dag! kram

Kerstin sa...

Vakkert ♥. Det er ikke alltid man klarer å være slik man tror er riktig, MEN du er den beste mamma uansett. Det er jo slik verden er. Det er ikke harmoni og ro overalt alltid.
Stor klem
Kerstin

Caroline sa...

Den dikten är så fin, ibland känns det som att jag borde rabbla den som ett mantra. Leia kan verkligen prova ens tålamod emellanåt. Tur att humöret oftast vänder fort.

Kram kram

Vevve sa...

Vilken fin dikt.
Men jag tror att alla vi mammor vet att man inte alltid är/gör som man egentligen vill, tålamodet tar slut ibland. Men det betyder inte att man inte älskar sina barn.
Ha en härlig vecka

Jannie sa...

Men så vacker dikt!
O vilket sött inlägg ändå!Hur knäppt det än låter...
Så roligt att få höra lite vardag!Annars är det ju bara om allt mysigt o gulligt man hör.
(hoppas nu du förstår vad jag menar)
Dina barn är så fantastiskt fina!
Men jag förstår om det måste vara tufft när de får sådana trots-perioder!
Tur att du är en sååååå fantastiskt mamma!
O vi är ju bara människor!

Jag hoppas verkligen dagen idag blir lika härlig som du är!Trots alla känslor!
Massa massa styrkekramar

Therese sa...

Åh så vacker dikt!
Ja det kan vara en hård prövning att vara mamma. Man vet så väl vad man borde och inte borde säga och göra, men som sagt man är ju bara en människa och tålamodet är inte alltid på topp. Jag tror du är en alldeles fantastisk mamma till dina fina barn och dåligt samvete har man alltid som mamma :)Vare sig man behöver eller inte.
Kramar

Tova sa...

åhh så fint! <3

Hehe ja, kommer ju kännas konstigt att gå 500 meter till mammagalan och sen sova borta fast fast är så nära. :P Men som du säger, ser fram emot att sova ostört, och hotellfrukost såklart ;)
Kram!!

Jannike sa...

Vilken fin dikt! Du är en jättefin Mamma komihåg det alltid. Älskar dig P+K Mamma

i min lilla lilla värld sa...

Men liten... Det kan inte vara lätt. Vet ju själv hur jag har det. Det är ju dock hormoner, men misstänker att det kan vara lite likadant

carola sa...

Varm kram gumman..

Förstår dig så väl, här är det Agnes som syns och hörs medan nils är lugn och känslig.
Varit en jättejobbig 6 års period för Agnes, lilla puberteten säger dom.
Måste försöka få mer egentid med henne.

Stor varm kram...

Lilla H sa...

Vilken fin bild!