söndag 22 maj 2011

Intensiv men mysig helg

Ja det har precis som rubriken lyder varit en intensiv men mysig helg. Egentligen är det alldeles för kort tid att åka upp bara över en helg men den här gången fanns det ju en speciell anledning till att vi åkte upp.

Helgen har innehållit gråt, skratt och massor av pussar och kramar




Barnen älskar att vara hos mormor och morfar och jag tycker det är så underbart att se och höra dem tillsammans.


Så här fin var Elliot när vi skulle åka till kyrkogården. Tuva var inte på humör just då så hon ville inte vara med på bild.



Efter urnsättningen i fredags åkte vi förbi det torp som min farfar är uppväxt i. Jag tillbringade mycket tid där när jag var liten så det var ett kärt återseende.



Det finns svartvita bilder på när jag och min bror var små. På en del utav bilderna gungar vi just på den här platsen.




Kan man kanske ana en viss likhet mellan tjejerna på bilderna?



Även Junior har haft en toppenhelg. Han är helt slut nu för han fick ju träffa Tindra för första gången och han blev ju så kär



Och visst förstår man honom för hon är ju en sån fin tjej!

Imorgon är dagis stängt så jag ska vara hemma med barnen. Om det inte spöregnar har jag lovat barnen att vi ska ta en tur till Stadsbondgården.

Hoppas din helg har varit skön!

Kram och KÄRLEK!

11 kommentarer:

Therese sa...

Välkommen hem hjärtat <3 !!! Å så skoj att ni besökte torpet å att du har en bild på dig själv där när du gungar, och ja, ni ÄR lika :-) Här somnade just busarna, och det tänker jag fira med att synda loss i mitt favoritchips salt & vinäger! Tycker jag är värd det *fniss* Å tack goa du för din kommentar, du gör mig alltid så glad <3 Kram kram, sov sött så hörs vi i morgon!

Therese sa...

Morron raring! Här är det grått och regntungt i dag, + att jag har världens förkylning på G. Tur jag har ditt goda te att kurera med <3 Magnus kom hem i natt så vi viskade bara ett tyst hej för att inte väcka holger, så nu längtar jag tills han vaknar så vi får prata ikapp oss å äta frukost tillsammans :-) Hoppas ni får det mysigt om ni åker till stadsbondgården <3 Ta med kameran isf! Själv ska jag beställa mammas morsdagspresent nu! KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Det är otroligt när man kan få vara tillsammans med barnen och visa barnen på platser där man själv tillbringat mycket tid som liten och har en massa minnen med sig ifrån. Klart att ni är lika=) Ha en härlig dag bland stadsdjuren!

Mamma Russin sa...

Mysigt att få komma till torpet och visa barnen där du lekte som liten.. och jisses så lika Tuva och mormor är, och är det du eller tuva på det gamla kortet? är det du så är ni sååå lik ni med, hahaha..

förstår att en helg kan känns kort att åka upp.. åker ni förbii Örebro när ni far upp ? isf måste ni stanna till och fika här nästa gång.. :)

KRAAAM (igen)

Therese sa...

Hi hi jag hade det lätt i år, min mamma vill aldrig ha nått, men nu så kom hon på att hon vill ha en fildefler anslagstavla där hon kan sätta kort på barnbarnen, så en sådan har jag beställt :-) Alltid kul då det är nått man vet någon verkligen vill ha <3 Nu ska jag passa på att vila lite då bogge sover å Luran är på dagis... Kram <3

Therese sa...

Tack förresten för både krya pået å erbjudandet att langa mer te, jag lär nog hojta till då det är slut *ler* Underbar vän är du <3

Joanna sa...

Tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika besökare dagen, så passa på att gå in och anmäl dig:)
Finns även andra tävlingar tex kan man vinna en jätte fin klockring eller en söt filt till barnet så kolla i vänsterspalten där de är länkade:)

carola sa...

åh vilka underbara bilder.
Torpet, wow:)
Sånt vill jag ha.

Stadsbondgården? Lät intressant, vad är det.
Lisa är ledig men farmor hämtade henne, för jag är dålig...
kramisar

Jannike sa...

Tack för en underbar helg! Ha så mysigt idag. P+K

Jannie sa...

Hej vännen!
Vilka underbara bilder på barnen!O det inkluderar ju även dig då förstås! ; ) ÄLSKAR det svartvita fotot!Så himla fint...
O vilket supermysigt torp sen då.Rena idyllen!
Skönt o höra att helgen har vart så bra,trots omständigheterna...
Massa massa kramar till dig vännen

Therese sa...

Hej hjärtat! Låter som om ni haft en fin dag! Vi har haft vänner på besök och bjudit dem på lite fika, nu sover Luran, medan Bogge vägrar att somna... suck. Är nog tänderna som spökar! Hoppas du har en fin kväll! Kram