lördag 7 maj 2011

Härliga lördag

Godmorgon FINA Du!

Det brukar vara ganska lugnt i bloggvärlden på helgen och jag antar att det kommer märkas ännu mer idag när många av mina fina bloggvänner är på galan idag. Hoppas ni har det supertrevligt och mysigt!

Är lite bekymrad över Elliot. Nu har han helt plötsligt börjat kissa ner sig igen. Tre gånger den här veckan har jag fått med mig nerkissade kläder ifrån dagis. Varför? Varför kommer det såna här bakslag? Han säger själv att han inte hinner men jag vet ju att han kan. Funderar på om det kan bero på att Tuva just nu är inne i en utvecklingsfas som det så fint heter. Det är många utbrott ifrån hennes sida just nu och kanske är det här med kissandet Elliots sätt att säga "se mig"? Ska man försöka prata med honom? Vad ska vi säga? Vi vill ju inte göra det till en för stor grej.

Han har fortfarande blöja på natten och ibland är den helt torr på morgonen men ibland är den väldigt blöt. Det här är inget jag oroar mig för speceillt mycket. Det kommer när det kommer. Han är en kille som dricker väldigt mycket både under dagen och under natten. Vill inte ta bort vattnet på natten heller, är han törstig måste han väl få dricka eller? I alla fall så har han länge sagt att när blöjpaketet är slut ska han sluta med nattblöjan. Vi har sagt att vi får se då. Igår var paketet slut men vi tänkte att eftersom han inte har varit torr de sista nätterna så får han ha blöja på sig. Han blev utom sig och grät hysteriskt stackarn. Han skrek att han ville sluta med blöja. Mamma hjärta gjorde så ont, han vill ju så gärna. Vi bestämde att han skulle få sova utan blöja och att vi skulle sätta honom på toaletten innan vi gick och la oss. Han blev jätteglad och jag förberedde mig på en nerkissad säng. Vi hann inte ens gå och lägga oss, vi satt och tittade på film när vi hörde att han hade vaknat (ca tre timmar efter att han hade somnat) och var jätteledsen. Jag sprang upp och då hade han ju kissat stackarn och han var så ledsen igen. På med en blöja och fixa till sängen och sen somnade han igen. Det får bli nattblöja ett tag till.

Idag blir det städ på förmiddagen och sen är det full fart resten av dagen. Får se om jag shoppar något på partyt idag. Det blir säkert något plagg var till barnen och så är jag sugen på en jättefin tunika till mig själv men vi får se.

Önskar dig en superfin lördag. Glöm inte att du är värdefull!

Kram och KÄRLEK!

9 kommentarer:

Mette sa...

Älskar dig, fina Tina!

Puss, kram och kärlek <3

Caroline sa...

Jag har tyvärr inga råd om kisseriet eftersom mina barn inte slutat med blöja...

Sv: Min dag började mycket lugnare idag. Faktiskt så undrar jag vad jag gör uppe nu medan resten av familjen sover. Skulle varit trevligt med en liten sovmorgon men det verkade inte min kropp vara med på. ;)

Ha en fantastisk dag och hoppas att du hittar något fint! Kram på dig

Therese sa...

Hej min solstråle!

Även här började dagen arla, i vanlig ordning! Mannen har sovmorgon i dag, så min tur är i morgon :-D Har just ätit frukos och njuter av att solen skiner ute, blir nog lite lek utomhus idag! Å Svea hade också ett bakslag för en tid sedan ,verkar helt enkelt gå i vågor, nog inget att analysera/oroa dig för!!! Å ja.... vad är väl en bal på slottet... Men nästa gång galan är, då åker vi med va?! KRAMIS <3

Therese sa...

Vi vågar tillsammans :-D Jag är allt lite avis på dem som är där, men samtidigt så går jag ju på föräldrapenning å det känndes allt för dyrt... + att ajg inte känner mig bekväm med mina "kostcirklar" i en fianre klänning, å fötterna i små skor... nja... vad är väl en bal på slottet.. ;-P Jo... alldeles, alldeles uuuuuuunderbar kommer vi säkert att märka i efterhand när våra goa bloggvänner visar å berättar :-D Lät förresten supermysigt med mousserande bubbel å ost ute på altanen, ni är så söta du å Glenn <3 KRAM!

Linda sa...

Jag hittade krukorna på Blomsterlandet. :) Ha en riktigt härlig helg!

Kramar

i min lilla lilla värld sa...

Nä men liten.... Det är ju tråkigt att han blir så ledsen över det... Hoppas det snart rättar till sig

Alexandra sa...

Tjena tjejen!

Hoppas det rättar till sig snart! Han har inte ont när han kissar? Våran lilla höna började också kissa ner sig nu igen då hon har varit blöjfri i över ett halvår. Det började när vi var i fjällen & tror säkert att hon suttit kallt & fick en liten urinvägsinfektion. Det gick över när hon började dricka tranbärsjucie som är toppen för urinvägarna.

Ha en bra lördag!

Kramar

Kramar

i min lilla lilla värld sa...

Förresten... Varför gick inte du på galan?

Therese sa...

Hej goa du <3 Har också haft en dag då vi mestadels varit borta och på språng, men nu så ska trollen nattas å jag kika in och se vad alla haft för sig... Kan tro att du köpte mycket fint i går, själv slog jag en pling till svärmor som var på ikea å lät henne shoppa lite till mig *ler* Ha en mysig kväll fina du <3