tisdag 10 maj 2011

Blommor och tips

Hej vacker!

Det ser ut att bli ännu en strålande dag. Igår när vi kom hem klädde barnen av sig och slängde sig i poolen direkt. Sen sprang de nakna ända tills vi skulle gå in.

Köpte mig ett par liljor häromdagen. Det är ju så fint med färska blommor hemma. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om de luktar gott eller inte. Ibland tycker jag att de luktar fantastiskt men ibland luktar de inte alls gott. Men vackra det är de.




I lördags hade vi ju gäster. Jossan som mamman i familjen heter är florist och det var hon som gjorde min fantastiska brudbukett. När de kom i lördags fick jag den här fina buketten.



Nu vill jag ha lite hjälp ifrån dig! Elliot vill ju så gärna sluta med sin nattblöja, igår när jag satte på honom blöjan var han förtvivlad igen. Han grät och grät och sa att han ville sluta. Hur gör man? Igår när vi gick och la oss tog vi upp honom och satte honom på toaletten så att han fick kissa. Blöjan var ändå inte torr imorse. Är det fel att vänja honom vid att vi sätter honom på toaletten medans han fortfarande är sovande? Lär han sig inte då att känna att han är kissnödig? Vi försöker förklara för honom att han kommer att sluta men han vill sluta nu, Han är helt förkrossad stackarn. Det gör så ont att se honom så ledsen. Kan vi hjälpa honom på något sätt? Han har haft torra perioder på natten men alltid när vi tänker att vi kan sluta med blöjan så kommer det en period igen där han kissar. Någon som har tips och idéer så tar vi tacksamt emot dem.

Kram och KÄRLEK!

6 kommentarer:

Therese sa...

Hmmm vi är i samma läge med Svea. Hon vill inte sätta på blöjan om natten, men då den alltid är vår om morgonen så får hon fortsätta att ha den. Jag orkar helt enkelt inte tvätta sängkläder varje dag och upp å torka om nätterna, vi sover nog dåligt/lite som det är. SÅ jag har en deal med henne, när nattblöjan ät torr och hon säger till att hon vill kissa på natten, då tar vi bort den... Tänker nog försöka göra det i sommar då vi är i stugan. Ingen ide att göra det tidigare så hon misslyckas å blir ledsen över det. Men Eliott verkar ju har kommit längre då han är torr i perioder iaf. Hoppas det löser sig fina du! KRAM och hoppas haösen blir bättre. <3

Caroline sa...

Vilka vackra blommor du både köpt och fått! Den du fick var helt otrolig, en sån skulle man inte gå och köpa till sig själv bara sådär precis! ;)

Vad härligt att ha en pool att bada i! Jag hoppas det blir lika varmt idag som det var igår, då kanske jag tar fram lilla uppblåsbara babypoolen till barnen.

Hoppas du får en fantastisk dag! Kram

killmamman sa...

vilka härliga blommor, piggar verkligen upp :)

Therese sa...

Hi hi ser att min stavning är udner all kritik, men jag håller bogge i famnen medan jag skriver med en hand så då blir det lite kansigt ;-P Och har Tuva varit torr i två år redan om natten?! Hon måste ha varit tidig då? Kan tro att det blir extra jobbigt för honom om syrran är utan, är man tvilling så jämför man sig nog med sitt syskon... på gott och ont. Många kramar fina du, nu ska jag ta å plocka ur en diskmaskin å göra lite nytta!

i min lilla lilla värld sa...

Önskar verkligen att jag hade ett bra svar till dig, men tyvärr. Du får fråga någon med mer erfarenhet...

Jeka (Jessica) sa...

Vi hade en potta i Willes rum på natten. Vi satte honom på den innan vi gick & la oss & på natten hände det en el två olycker totalt innan han lärde sig att ropa på oss så vi kunde kissa el han vaknade själv & kissade. Ha inte bråttom, gör ingen affär av det. Det kommer lösa sig med tiden.