söndag 3 april 2011

Vart är Skrållan?


Vi har inte sett vår Skrållan sen igår eftermiddag då hon gick ut. Jag har varit uppe flera gånger inatt och ropat på henne. Usch jag hoppas att det inte har hänt henne något. Hon har aldrig varit borta en hel natt innan. Engla har en friare som har stått här utanför i över ett dygn och skrikit. Han kommer varje år den här tiden och står och skriker efter henne men hon ignorerar honom alltid stackaren. Undrar om det kan vara han som har skrämt bort Skrållan.

Igår blev det en lugn och mysig dag. Efter boll och lek åkte pappa iväg på ett jobb och barnen och jag åkte och köpte lördagsgodis och sen åkte vi hem till min vän som precis har flyttat. Vi var där en liten stund och sen åkte vi hem och mös lite. När pappa kom hem var det dags för lunch och sen bestämde vi oss för att åka in till stan och titta på nya skor till barnen. De fick två par var och sen hade vi en sån tur att farmor och farfar betalade dem åt oss. TACK farmor och farfar!
Dagen avslutades med en god och mysig middag hos Johanna och Marcus.

Så det blev ingen städning igår utan det får bli idag. Jag hoppas att vädret ska bli lika fint idag som det var igår eftermiddag så att pappa och barnen kan vara ute i trädgården och plocka fram studsmattan medans jag stannar inne och städar. Annars ska vi bara vara idag tror jag.

Önskar dig en fin söndag!

Kram och kärlek!

5 kommentarer:

Jannike sa...

Hoppas Skrållan kommer fram snart. P+K

Fröken M sa...

hihi... här har vi varit "effektiva" på morgonen ! Jag har redan hunnit med en tur till affären och bakat snicckerskakor till viggos kalas nästa helg :)
Hoppas kissen kommer hem snart - hon är säkert bara ute på lite äventyr !! kramar

Therese sa...

Morron vännen! Hoppas er skrållan nu är åter, inte kul när de är på vift... Å så roligt att ni har en studsmatta, vi måste nog investera i en i år, för luran vill sååå gärna ha en! Och tacksamt med bidrag till skorna, vi fick barnens våroveraller/regnkläder av mamma å pappa, å det är verkligen guld värt! Skickar massor med kramar till dig min vän <3

Therese sa...

Så trist att regnet kom :-/ Hoppas att skrållan kom hem då med? Här packas det för fullt, maken ska jobba borta i veckan. blir nog en lååååååååååång vecka är jag rädd... Hoppas ni får en mysig kväll <3

Popprinsessan sa...

Hoppas att Skrållan kommit hem nu och stt ni haft en härlig söndag!

Inser att jag borde ge mig ut och shoppa vårskor till dottern, jag är alltid ute så sent men jag vill inte shoppa förrän det är dags att använda dem :-)