tisdag 5 april 2011

Välkommen våren!

Igår var det fantastiskt fint väder på eftermiddagen. Barnen var ute och hoppade studsmatta när vi kom hem. Efter att vi hade ätit kvällsmat var de också ute en stund. Kvällsmaten åt vi på altanen och det var varmt och skönt där ute. Man blir så mycket piggare av lite solljus.

Tuva har svårt att somna på kvällarna nu. Har för mig att det var likadant förra året vid den här tiden. Hon kan ligga vaken i upp till en timme innan hon somnar. Hon ropar inte och hon kommer inte upp men vi hör hur hon ligger där inne och vrider och vänder sig. Ibland drar hon till med en hög gäspning eller hostar till lite så att vi ska höra henne. Jag tycker så synd om henne. Igår försökte vi dra ut lite på nattningen men det hjälpte inte. Elliot är jättetrött och somnar direkt när vi lägger dem. Igår kväll vid halvelva började Tuva dessutom att gråta och vrida och vända sig i sängen. Jag gick in och la mig brevid henne och jag tror att hon hade växtvärk. Efter en stund fick hon en Panodil och så gick jag med henne i famnen så att benen fick hänga lite. Efter en bra stund somnade hon äntligen in ordentligt igen lilla skruttan.

Obeskrivlig kärlek!

Jag önskar dig en fin tisdag, FINA du!

Kram och KÄRLEK!

8 kommentarer:

Therese sa...

Hej goa du! Ja nu verkar våren vara på intåg, fågelkvitter å takdropp... Lovade Luran att hon skulle få ta fram cykeln i dag med :-) Så vi ska shoppa ny cykelhjälm efter dagis i dag. Önskar dig en superfin dag goa du!

Mamma Russin sa...

hej sötis..

ja det är underbart att vi har både ljusare och trevligare väder nu.. :) jag älskar våren och jag får mer och mer energi för var dag som går.. :)

trodde vi skaulle få problem med nattning här med med än så länge "pepparpeppar" så går det bra att lägga Stina..:) törs knapp skriva det för då ändrar det väl sig, hihi..

idag ska vi till läkaren med stina hårda mage..

kramkrma

Kerstin sa...

Søtnosene. Håper vi sees snart :)
Klem

Caroline sa...

Vad härligt att kunna äta mat ute redan nu!

Kul att titta på lekstuga! Jag antar att det finns precis huuur mycket som helst att välja på. Jag och min syster lekte jättemycket i vår lekstuga när vi var små. Roligast var det öpningsbara fönstret som vi använde för att leka affär/kiosk.

Kram på dig

Jannike sa...

Sötnosarna! Längtar till Påsk! Pussar o Kramar till er alla

Familjen Ahlgren sa...

Visst är det härligt! Nu har man längtat så länge efter sol och värme!
Kram <3

Linda sa...

Ja det är en jobbig tid nu då dom ska ställa om sig från att det brukar vara mörkt då dom lägger sig till att det är ljust, våra säger varje kväll att det inte är natten och att dom inte ska lägga sig.
Trots mörkläggningsgardiner blir det ju inte helt mörkt ändå.
Hoppas hon somnar lättare i kväll, Kram

Therese sa...

Morron vännen! Hoppas du har en underbar dag framför dig, här vaknade vi med tuppen till en grå och dimmig dag... lite trist, känns inte alls lockande att gå ut på en promenad eller ta sig för något annat för den delen... Mamma och pappa kommer dock på middag så jag får väl ta å förbereda inför det! KRAM <3