tisdag 26 april 2011

Solen skiner

Man blir ju så glad av det fina vädret. Igår var vi ute i stort sett hela dagen. Vi var iväg en sväng och handlade lite men annars var vi ute. Barnen fick en ny pool som de badade i igår. Glenn och jag grävde upp ett par buskar. Vi slet som djur men det blev så ljust och fint när de försvann. Glömde ju såklart att ta bilder på hur det såg ut innan men jag kan ta bilder sen när vi har gjort klart.

Glenn körde mig till jobbet nu på morgonen. På eftermiddagen kommer en snäll vän och hämtar mig. Resten av veckan tänkte jag jobba hemifrån lite och ta lite ledigt. Jag vill som sagt inte köra bil riktigt än. Jag märker även att jag får anstränga ögonen en del framför datorn så jag tänker ta det lite lugnt med jobbandet vilket ju inte gör så ont när det är så fint väder.

Har inte riktigt hunnit/orkat läsa ikapp hos er alla än men det kommer. Hoppas ni har det bra i alla fall!

Kram och KÄRLEK!

11 kommentarer:

Fröken M sa...

Godmorgon darling !!
Visst är det knäppt att jag sitter och tok hoppas på jobb, men alla timmar är välkomna i löne kuvertet nästa månad !!
Va skönt att du kan jobba hemma, du är klok som väljer att inte köra bil eller anstränga dig förrän ögonen känns helt ok !
Ha en toppen dag ! kramar

Mette sa...

Finaste,

Härligt med lite sol och värme! Och du gör helt rätt i att ta lite ledigt, så du inte anstränger dina ögon.

Puss och kärlek

Therese sa...

Morron älskade vän <3 Du gör det klokt att ta det lungt så här i början, dumt att överanstränga ögonen. Här skiner solen så jag tänkte ut och plocka lite sten på det som ska bli gräsmatta så småningom... sedan ska jag å svärmor åka och köpa skor till Bogge är tanken. Kul! KRAM KRAM fina du!

Caroline sa...

Skönt att ha möjlighet att kunna jobba hemifrån ibland. Passar perfekt nu så du kan vila ögonen.:)

Himla fina grejer här nedanför du köpt och fått! Gillade speciellt bokstäverna och ljushuset.:)

Stor kram till dig!

Linda sa...

Oj, har dom redan badat i poolen ute? vi städade lite i garaget i går och stod och funderade på om det var värt att ens ta fram poolen i år hihi

skönt att du kan jobba hemmifrån tills du känner att ögonen är riktigt bra.

Kramar

killmamman sa...

visst har det varit underbart väder, känns som sommar :)

Therese sa...

Gokväll goa du! Kanske roar du dig med de desparata fruarna med? Här fick jag sällksap i soffan av en objuden rest, Herr Godisskål, jag som skulle försöka börja ett nytt liv... gahhh snacka sockerberoende efter påsken :-/ Lämnar en stor kram å tassar vidare... KRAM <3

i min lilla lilla värld sa...

Får man fråga vad du jobbar med?

isa sa...

Det gör du rätt i vila nu också och njut av solen under parasollet.Själv ska jag städa som en galning.. Bir ju aldrig helt klar :( Kramar

Popprinsessan sa...

Härligt att det gått bra med synen! Skönt att du verkar kunna planera ditt jobb lite själv.. blir nyfiken - vad jobbar du med?

Förresten blev det jättefint med den "nya" sänggavlen :-)

Kram!

Therese sa...

Hoppas allt är bra i dag <3 Här skiner inte solen, vilket är rätt bra, för då kan vi med gott samvete fixa en garderob till lillebror istället ;-) KRAM