tisdag 12 april 2011

Pirrigt och nervöst

Nu kan jag berätta om mitt möte idag. Jag var på en ögonklinik och kollade vad det finns för möjlighet för mig att operera ögonen så att jag slipper mina glasögon. Jag ser väldigt dåligt utan och kan numera inte ha linser. Jag hade linser förr men sen jag fick barn har ögonen ändrat sig och linserna skaver mest.

Nästa onsdag ska jag operera ögonen!

Mötet gick bra och jag bestämde mig på plats. Det kostar en del pengar men jag anser att det är värt det. Nu känner jag mig väldigt pirrig och nervös. Vet egentligen inte varför jag är nervös, det kommer säkert gå bra. Det ska bli så skönt att kunna sminka sig utan att stå med hela huvudet i spegeln, att kunna ha solglasögon på sig när det är soligt, att kunna bada utan att vara rädd för att förstöra glasögonen, att kunna gå ut i regn utan att bli irriterad.

Kram och KÄRLEK!

8 kommentarer:

Åsa sa...

Åh vad spännande! Det skulle jag också vilja göra om det inte vore så dyrt. Skönt att slippa glasögon :)

tova sa...

Vad härligt, men förstår att det känns lite pirrigt! :) kan dock nästan garantera dig att du kommer bli nöjd - min sambo opererade ögonen för några år sen och han säger att det var det bästa han gjort! Värt pengarna alla gånger. Lycka till!
kram

lolla sa...

hejsan
hittade hit genom therese blogg på sockenvägen
vilken trevlig blogg du har.
jag skulle absolut göra som du om jag inte kunde ha linser, det är värt pengarna tycker jag åxå,så det är bara att önska dig lycka till.
kram lolla

Therese sa...

Så spännande!!! Förstår att du är lite pirrig, ahr själv funderat p ådet, men känns inte ha de pengarna för tillfället... + att jag är sååå feg *ler* Ha nu en fin kväll, här är det kaos, och maken har just åkt å jobbat natt *suck* KRAM

Alexandra sa...

God kväll i stugan =)

Å va spännade! Så skönt att slippa glasögon & linser. Hur lång tid tar op?

Massa kramar

Linda sa...

Vad spännande, är säker på att det kommer gå jättebra, och som du säger vad skönt sen då det är gjort.
Blir det helt bra så du slipper glasögonen för gott eller kommer du behöva dem ibland iaf?
Kramar

Caroline sa...

Vad skönt att slippa glasögon! Operationen kommer säkert gå finemang. Min syster ville göra en sån operation men hon fick inte för de var inte säkra på att resultatet skulle bli bra - hon hade tydligen någon konstig kombination av synfel.

Kram kram

Jannie sa...

Va spännande!
Men lite läskigt o operera ögonen ändå.Har själv tänkt på det ett par ggr (jag har linser) men vågar nog fasiken inte...För feg!
Så ryggdunk till dig!KRAMAR