måndag 25 april 2011

Påsken är över

Vi har haft det supermysigt i helgen med mormor och morfar. De har varit till stor hjälp efter min operation. TUSEN TACK för all hjälp mamma och pappa!

Jag mår bra! I fredags som var dag tre efter operationen hade jag riktigt ont. Då låg jag och sov större delen utav dagen. Men annars har det varit helt ok. Jag är fortfarande ganska ljuskänslig till och från. Jag måste använda solglasögon varje gång jag går ut i tre månader framåt.

Operationen gick jättebra. När vi kom fram till kliniken fick jag först fylla i en hälsodeklaration och så fick jag bedövningsdroppar i ögonen och en lugnande tablett. Sen gjorde de en sista mätning på mina ögon innan jag fick gå vidare in i ett annat väntrum. Efter en stund kom läkaren som skulle utföra operationen. Vi pratade en liten stund och sen fick jag gå in och lägga mig på en brits. En sköterska gav mig fler bedövningsdroppar och sen kom läkaren in och började pilla mig i ögonen. Jag kände ingenting. Efter en stund sa han att det var dags att köra laser. Jag fick titta på en röd prick ovanför mig och läkaren höll i mitt huvud. Det kändes fortfarande ingenting men däremot luktade det bränt och det var lite obehagligt. Sen var det samma procedur med andra ögat. Allt som allt var jag inne i operationssalen i kanske 10 minuter. Sen fick jag gå ut och sätta mig ett rum med en massa sköna fotöljer, de hade dämpad belysning, tända ljus och lite lugnt musik. Glenn fick komma in till mig och vi fick fika. En sköterska kom in och berättade hur jag skulle sköta mina ögon och så fick jag en påse med tabletter och droppar som jag ska använda och sen fick vi åka hem. Det gick verkligen snabbt och smidigt. Idag ser jag helt ok. Har nog inte full syn än men jag ser riktigt bra. Vågar mig inte på att köra bil riktigt än. Jag är väldigt, väldigt nöjd.

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite hos er alla. Hoppas att ni alla har haft en fin påsk.

Kramar och KÄRLEK!

8 kommentarer:

Therese sa...

Morron vännen! Ja nu är påsken över, allt är borta här hemma å jag har startat vårstädningen, håller på med köksfläkten nu, å oj så snuskig den är... huga!!! Men bättre fett i fläkten än kring min midja *fniss* Njut av dagen hjärtat å tack för beskrivningen av din op. Har varit nyfiken å funderar på en själv i framtiden... KRAM <3

Therese sa...

Kikar in för att önska dig en fin kväll, själv njuter jag av en nystädad nedervåning (blundar för kaoset på övervåningen) och lugnet av två sovande barn <3 Kram

i min lilla lilla värld sa...

Va skönt att höra att op gick bra =)

Fröken M sa...

Hej vännen ! Skönt att operationen gått bra i alla fall ! Se nu till att skaffa dig tt par riktigt snygga solglajjer - det är du väl värd när de ska användas så flitigt ;)
Här har vi haft en helt underbar helg med massa grillad mat och bus i lekparker. Jag har fått lite sol på min bleka näsa och känner mig faktiskt redo för en ny arbetsvecka ! Kramar

Linda sa...

Härligt att höra att det känns så bra efter ingreppet även om det låter lite otäckt:) Vet om jag hade klarat av det faktiskt, just att titta rakt in i en lampa, hua.
Hoppas ni njuter av kvällen, Kramar

Mamma Russin sa...

hej hej gumman...

skönt att allt gått bra och det är toppen med gulliga föräldrar som kan hjälpa till ..:)

vad var det du op dig för ?

kramrkam

isa sa...

Håller med "Frökens M" komentar du är värld ett par riktigt snygga solgalsisar nu!! :)
Tack för dina rader nu sist om min lilla påskkärring gumman!! Det avr så kul att se ella sminkad och hon var så glad över att få gå och önksa alla glad påsk. Själva godis biten fattade hon inte då hon inte gillar godis.. (hör och häpnar) Men hon blev så glad över folkets reaktioner när hon kom och sen skrattade hon gott!!!

Gunghästarna hittade vi på blocket av privatpersoner under barnartiklar och leksaker. Jag har letat länge efter sånna. Dem brukar vara piss dyra och ligga på flera flera tusen lappar. Mne jag hitta dessa under 1000 lappen :)Ska hålal ögonen öppna åt dig!!! Kramar

Jannie sa...

Som sagt.Du är ju SÅ modig!
Jag hade nog fasiken dött på stället om jag kände att det luktade bränt....Läskigt!
skönt o höra att allt har gått bra!O skaffa nu ett par riktigt snygga brillor!Massa kramar