söndag 10 april 2011

Ny penicillinkur

Efter att jag hade skrivit igår såg jag att Elliots öra var helt kletigt. Vi ringde vårdcentralen och fick en tid till doktorn och det var ju inte konstigt att min lilla prins var ledsen i fredags och hade ont för det var ju hål på trumhinnan. Nu ska vi ta en ny fight med penicillin. Den här gången bad vi om att få tabletter istället för flytande men det känns inte som om det gjorde någon skillnad. Han klarar inte av att svälja dem hela utan måste bita på dem och då smakar de inte alls gott. Igår hade han fått i sig 2½ tablett av tre (han ska ha tre tabletter tre gånger om dagen) och så spydde han. Det var bara att börja om igen. Det positiva är i alla fall att han bara ska äta i fem dagar den här gången.

Idag är det som sagt dags för inredningsparty på eftermiddagen. På förmiddagen måste jag städa av golven och plocka bort massa saker i vardagsrummet så att det finns plats att ställa upp allt som ska visas.

Igår var det fantastiskt väder och jag hoppas att det blir lika fint idag. I såna fall får nog dagen avslutas med lite grillning.

Kram och KÄRLEK!

6 kommentarer:

Therese sa...

Men stackarn, klart han hade ont :-( Å sÅ gott det låter med grillat... Hoppas du får en lyckad dag <3 KRAM KRAM

Jannike sa...

Lilla gubben! Mormor blåser o Pussar. ÅÅÅÅÅÅ vad jag längtar efter er

i min lilla lilla värld sa...

Förstår att det måste kommit som en chock, men oxå att det känns som det mest naturliga som kunde hänt =) Härligt i vilket fall som..

Fler barn någon gång?

Fröken M sa...

Haha... det blev middag på en närliggande restaurang innan jag somnade här hemma med kläderna på - så rolig är jag ;)
Idag ska vi vara ute så mycket som möjligt, busa med viggo och lapa sol. Imorgon är det dagis dags för hans del igen och jag kanske ( om jag har tur ) får jobba !! Är jag galen som hoppas ?
Ha en riktigt härlig dag ! kramar

Familjen Ahlgren sa...

Hoppas det blir ett bra party. Känner att jag vill stanna hemma med familjen och bara vara i solen.Du får shoppa för mig oxå ;-)
Hoppas E kryar på sig snabbt!
Puss

Linda sa...

Nää, stackars liten, fy så mycket tråkiga sjukdomar barnen råkat ut för i det sista.
Hoppas ni får i honom alla tabletter och att ni slipper fler medicinfighter på länge nu.
Kramar